Realizacja projektu ITSM w Centralnym Ośrodku Informatyki
PBSG i Centralny Ośrodek Informatyki podpisały umowę na świadczenie usług doradczych w zakresie przygotowania i zarządzania realizacją projektu ITSM.
Przedmiotem umowy jest:
- doradztwo w zakresie prowadzonych prac projektowych w oparciu o najlepsze praktyki ITIL oraz doświadczenia we wdrażaniu rozwiązań ITSM.
- merytoryczne wsparcie w procesie wdrażana nowego systemu ITSM
PBSG Sp. z o.o. zostało wybrane w konsorcjum z CT Partners SA.
Zakres umowy obejmuje:
Zadanie I Określenie wymagań dla nowego systemu ITSM:
- Uszczegółowienie celów i ograniczeń dla wdrożenia systemu ITSM
- Opracowanie wymagań dla systemu ITSM
- Opracowanie szczegółowego Planu Projektu
Zadanie II Analiza procesów COI pod katem nowego systemu ITSM:
- Opracowanie dokumentu określającego oceny przepływ procesów ITSM w organizacji
- Opracowanie dokumentu mapy zmian w aktualnych oraz nowych procesach ITSM
- Opracowanie rekomendacji dot. Zmian organizacyjnych w COI, wymaganych do właściwego wdrożenia nowych procesów
- Opracowanie zasad współpracy z dostawcami zewnętrznymi poprzez system ITSM
Zadanie III Opracowanie dokumentacji procesowej dla wdrażanej do ITSM aplikacji:
- Aktualizacja procedury zarządzania incydentami
- Aktualizacja procedury zarządzania zmianami
- Aktualizacja procedury zarządzania konfiguracją
- Aktualizacja procedury zarządzania problemami
- Aktualizacja procedury zarządzania wiedzą
- Aktualizacja procedury zarządzania poziomem usług
- Dostosowanie systemu do wymagań Katalogu Usług dla aplikacji CEPiK
Zadanie IV Nadzór merytoryczny nad implementacją opracowanej dokumentacji procesowej w systemie ITSM
Centralny Ośrodek Informatyki (COI), jako instytucja gospodarki budżetowej, działa na podstawie ustawy o finansach publicznych oraz Zarządzenia Nr 48 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26.11.2010 roku.
Przedmiotem podstawowej działalności COI jest odpłatne wykonywanie na rzecz Ministra Spraw Wewnętrznych (MSW) usług, pozwalających na sprawną realizację zadań publicznych w zakresie prowadzenia Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP) oraz Centralnej
Ewidencji Kierowców (CEK), w tym systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (SI CEPiK).
COI świadczy również usługi na rzecz MSW i innych podmiotów publicznych, w zakresie budowy, rozwoju i eksploatacji systemów teleinformatycznych.