Bezpieczeństwo informacji – co oferujemy?
Zapewniamy usługi związane z wdrożeniem i rozwojem Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI).
Oferujemy wszechstronne doradztwo dla przedsiębiorstw i instytucji.
Projekt dostosujemy do Twoich potrzeb i posiadanych rozwiązań. Gwarantujemy wsparcie w przygotowaniu i wdrożeniu procesów zarządzania bezpieczeństwem informacji, audytem zgodności i przygotowaniem do certyfikacji ISO 27001.
Skorzystaj z naszego doświadczenia i podnieś standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić!
Dlaczego warto z nami współpracować?
Wiedza i doświadczenie
Indywidualne podejście
Dogodne warunki
Mówimy zrozumiałym językiem
U nas masz to w komplecie. Oferujemy autorskie oprogramowanie
do zarządzania ryzykiem i usługi konsultingowe.
Bezpieczeństwo Informacji z naszego punktu widzenia
Dowiedz się więcej
Czym jest System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji?
System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) jest rozwiązaniem zapewniającym zachowanie poufności, integralności i dostępności informacji, których ochrona jest obecnie niezbędnym wymogiem dla każdej niezależnie od wielkości organizacji.
ISO 27000 definiuje System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI) jako zbiór polityk, procedur, wytycznych oraz przydzielonych zasobów oraz aktywności, zarządzanych wspólnie przez organizację w celu ochronnych swoich zasobów informacyjnych. Należy jednak podkreślić, że bezpieczeństwo informacji opiera się przed wszystkim na ludziach, dlatego tak ważne jest aby w całej tej układane uwzględnić perslonel, który zgodnie ze zdefiniowanymi rolami, odpowiedzialny jest za utrzymywanie i realizację celów stawianych przed organizacją w zakresie ochrony informacji. To ich działania zebrane w ramach Systemu Zarządzania, na który składają się polityki, procesy, procedury, instrukcje oraz informacje określa system zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Dlaczego warto wdrożyć System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji?
Organizacje decydują się na wdrożenie SZBI najczęściej ze względu na chęć podniesienia bezpieczeństwa informacji. Często wskazują również chęć wdrożenia standardów np. wynikających z zastosowania normy PN-ISO/IEC 27001, które standaryzują systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji. Ważnym powodem jest wykluczenie lub organicznie skutków incydentów zawiązanych z naruszaniem bezpieczeństwa informacji i podniesienie poziomu świadomości personelu w zakresie wiedzy niezbędnej z obszaru bezpieczeństwa informacji. Dla wielu kontrahentów i klientów to jasny sygnał o dpowiedniej ochronie wszystkich informacji co ma wpływ na kwestie współpracy biznesowej np. w procedurach przetargowych.
Jakie korzyści z Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji?
Główne korzyści dla organizacji wynikające z wdrożenia i certyfikacji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji to zmniejszenie ryzyka związanego z utratą kluczowych informacji. Dzięki wdrożeniu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji każda organizacja w sposób w pełni świadomy, zorganizowany i przewidywalny zarządza obszarem bezpieczeństwem informacji. Spełnia przy tym wymagania i klientów, a także wymagań prawnych i normatywnych dotyczących chociażby spełnienie regulacji wymaganych przez chociażby Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO) (UE) 2016/679 czy nową dyrektywę o Cyberbezpieczeństwie (UE) 2016/1148. Skuteczne zarządzanie bezpieczeństwem informacji zmniejsza ryzyko utraty poufności, integralności i dostępności informacji, zapobiegając tym samym możliwym stratom finansowym i wizerunkowym.
Dzięki przeprowadzonej analizie ryzyka organizacja staje się świadoma istniejących dla niej realnych zagrożeń oraz może skutecznie i efektywnie kosztowo zarządzać materializacją tych zagrożeń.
W jakim celu certyfikować firmę wg ISO 27001?
ISO 27001 to międzynarodowa norma opracowana na potrzeby zarządzania bezpieczeństwem informacji. Okazując certyfikat z ISO 27001 organizacja potwierdza zgodność z najlepszymi światowymi praktykami w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji. Tym samym Twoi kliencie, dostawcy i interesariusze mają pewność, że w swojej działalności stawiasz na pierwszym miejscu bezpieczeństwo. Prawidłowe uzyskanie certyfikatu ISO 27001 zaświadcza pośrednio, że organizacja spełnia obowiązkowe wymagania regulacyjne, wskazywane przez system prawny.
Czym jest polityka bezpieczeństwa informacji?
Celem polityki bezpieczeństwa jest wsparcie kierownictwa w zarządzaniu bezpieczeństwa informacji oraz określenie jej kierunków działań. Polityka bezpieczeństwa zawiera zbiór zasad i praktyk wraz z dokumentacją, w jaki sposób organizacja ma chronić aktywa. Taki dokument zatwierdzany jest przez zarząd firmy i przedstawiany wszystkim pracownikom. Jeśli polityka bezpieczeństwa informacji ma być zgodna z normą ISO 27001 to powinny uwzględniać tj. definicję bezpieczeństwa informacji, podkreślenie intencji kierownictwa, definicje ogólnych obowiązków w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji itp.
Pobierz raport ``Cyberbezpieczeństwo Polskich Firm 2021``
Pobierz raport „Cyberbezpieczeństwo Polskich Firm 2021” stworzony przez klaster CyberMadeInPoland, którego mamy zaszczyt być członkiem.
Poznaj erisk
erisk to unikatowa i innowacyjna usługa dostępna dla każdego przedsiębiorstwa i jednostki administracji publicznej.
erisk to usługa Zintegrowanego Zarządzania Ryzykiem ERM będąca wypadkową kilkunastoletniego doświadczenia w obszarze zarządzania ryzykiem i najnowocześniejszych technologii w zakresie rozwiązań chmurowych.
Zaufali nam
Skontaktuj się z nami!
Chcesz dowiedzieć się więcej o usługach związanych z wdrożeniem i rozwojem Systemów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji?
Bardzo chętnie odpowiemy na wszystkie pytania. Podpowiemy jaka forma współpracy sprawdzi się dla Ciebie najlepiej. Podzielimy się naszymi doświadczeniem związanym z realizacją. Napisz do nas!