Co oferujemy?
Efektywne funkcjonowanie działu IT w organizacji ma duży wpływ na jakość realizowanych procesów biznesowych poprzez zapewnienie narzędzi i komfortu pracy użytkowników. Dodatkowo stanowi istotny czynnik mający wpływ na uzyskanie przewagi konkurencyjnej, a w przypadku administracji publicznej bezpośrednio na jakość obsługi i zadowolenie mieszkańców.
Regularny audyt procesów ITIL zgodny z normą ISO/IEC 20000 pozwala na uporządkowanie i zwiększenie efektywność funkcjonowania działu IT, zapewnia jednocześnie obniżenie kosztów usług IT.
Skorzystaj z naszego doświadczenia i podnieś standardy zarządzania usługami IT.
Jak działamy?
1. Analiza dokumentacji
Doprecyzujemy zakres audytu. Poprosimy Cię o przekazanie materiałów w obszarze zarządzania usługami IT: lista systemów/usług IT z krótką charakterystyką, parametry SLA, raporty dotyczące spełnienia warunków SLA, lista poddostawców z zakresem wsparcia itp. Przeanalizujemy dostarczone materiały i wyjaśnimy ewentualne niejasności.
2. Zaplanowanie audytu
Opracujemy plan audytu. Razem przejdziemy przez proces zatwierdzenia planu audytu, odpowiemy na Twoje pytania. Opracujemy narzędzia audytowe: listy kontrolne, ankiety itp.
3. Przeprowadzenie audytu
Przeprowadzimy rozmowy i wywiady z przedstawicielami działu IT. Przeanalizujemy praktyczne wykorzystanie obowiązujących procesów wsparcia systemów/usług IT. Wykonamy badanie jakości świadczonego wsparcia systemów/usług IT.
4. Opracowanie wyników
Opracujemy raport z audytu zawierający stwierdzone nieprawidłowości, wnioski i rekomendacje.
Porozmawiajmy o Twoim projekcie! Wypełnij formularz
Co jeszcze oferujemy?
Pomożemy wdrożyć w Twojej organizacji zarządzanie usługami IT lub jego poszczególne elementy. Sprawdź ofertę na inne usługi związane z zarządzaniem usługami IT.
Dlaczego my?
Wiedza i doświadczenie
Usługi szyte na miarę
Dogodne warunki
Działamy jak równy z równym!
Jak pomogliśmy klientom?
Poznaj opisy przykładów wdrożeń, które zrealizowaliśmy. Odkryj, z jakimi wyzwaniami borykały się organizację i jakie korzyści osiągnęły dzięki naszym usługą.
Zaufali nam
Audyt jakości usług IT z naszego punktu widzenia
Czym jest ITIL?
Biblioteka ITIL jest zbiorem dokumentów prezentujących wytyczne dotyczące zarządzania usługami informatycznymi. ITIL powstał jako zbiór najlepszych praktyk, w którym każdy z głównych cykli życia usługi IT opisany jest w oddzielnej publikacji wraz z obszernymi wskazówkami dotyczącymi jego interpretacji oraz implementacji poszczególnych procesów.
Opierając się na ITIL można poprawić jakość pracy działów informatyki poprzez stosowanie dobrych, sprawdzonych praktyk. Dzięki wdrożeniu dobrych praktyk możliwe jest uporządkowanie pracy obszarów IT poprzez zamodelowanie odpowiednich procesów oraz świadczenie skutecznych i efektywnych usług informatycznych.
ITIL skupia się na wartości dostarczanej klientom za pomocą usług IT, aktywnie wspiera Informatykę w realizacji zmian biznesowych. Wielu organizacjom umożliwił dokonanie transformacji roli IT, od dostawcy infrastruktury do roli profesjonalnego partnera w biznesie, który rozumie potrzeby klienta i dostarcza mu usługi zgodne z oczekiwaniami.
ITIL identyfikuje szczegółowy model procesów, a dla każdego z nich cele, działania, diagramy, role i ich obowiązki w procesie, krytyczne czynniki sukcesu, kluczowe wskaźniki wydajności, wymagania dotyczące narzędzi wsparcia, interfejsy z innymi procesami oraz wskazówki dotyczące struktury organizacyjnej. To najbardziej kompleksowy opis tego, jak powinien działać profesjonalny dostawca usług IT.
Przykładowe pojęcia zdefiniowane w modelu ITIL to: incydent, problem, Service Desk, umowa SLA, gwarancja, katalog usług. Dlatego ITIL faktycznie stał się swoistym elementarzem dla każdego, kto pracuje w branży IT.
Co wchodzi w zakres działań audytu jakości usług IT?
Audyt
– Wstępny audyt jakości usług informatycznych w tym:
– analiza funkcjonującej dokumentacji
– weryfikacja stosowanych sposobów rozwiązywania problemów i wykonywania zadań na rzecz użytkowników
– weryfikacja sposobu zarządzania konfiguracją, zmianą i wydaniem
– ocena zapewnienia dostępności i ciągłości rozwiązań informatycznych
– analiza stosowanych mechanizmów bezpieczeństwa informacji
– analiza relacji z dostawcami i klientami zewnętrznym
– Opracowanie rekomendacji dotyczących poprawy jakości usług informatycznych