Co oferujemy?
Rozwój niemal każdej organizacji w dużej mierze zależy od różnego rodzaju narzędzi teleinformatycznych, które mają wpływ na funkcjonowanie organizacji, wydajność pracowników, zadowolenie klientów, a w rezultacie na koszty działalności. Aby zapewnić efektywne funkcjonowanie działu IT, skorzystaj z usługi kompleksowego wdrożenia ITIL. Dzięki ITIL usprawnisz realizację usług, zautomatyzujesz procesy, wdrożysz nowe standardy do zarządzania problemami i ryzykiem, a także zyskasz procedury utrzymania systemów informatycznych.
Oferujemy kompleksowe wdrożenie z uwzględnieniem najlepszych praktyk ITIL (IT Infrastructure Library), COBIT oraz norm PN-ISO/IEC 20000, PN-ISO/IEC 27001, PN-ISO/IEC 27002.
Skorzystaj z naszego doświadczenia i podnieś standardy zarządzania usługami IT.
Jak działamy?
1. Analiza rozwiązań i potrzeb
Pierwszym krokiem jest poznanie jednostki IT i stosowanych rozwiązań. Poprosimy Cię o informacje i materiały na temat zarządzania usługami IT, w tym dokumenty z listą systemów, dotychczasową listę usług IT, specyfikacje, licencje, które następnie dokładnie przeanalizujemy. Przeprowadzimy też wywiady z kluczowymi pracownikami.
2. Przygotowanie dokumentacji
Na podstawie zebranych danych przygotujemy pełną dokumentację, która będzie uwzględniać zasady zarządzania incydentami i wnioskami o usługę IT, zarządzanie problemami, zmianami i konfiguracją. Zyskasz metodykę katalogowania, analizę i opis usług wraz z niezbędnymi parametrami, wskaźnikami oceny, zasadami weryfikacji i audytu.
3. Raport z rekomendacjami
Opracujemy raport zawierający listę usług, wnioski i zalecenia. W raporcie znajdą się wytyczne do tworzenia interfejsów z pozostałymi procesami systemu zarządzania usługami IT. Cały dokument będzie przygotowany w przyjaznej formie, bez zbędnej terminologii i uwzględniał tylko kwestie najbardziej przydatne Twojej organizacji.
4. Przygotowanie katalogu
Przeprowadzimy szkolenie z obszaru IT w zakresie zdefiniowanych procesów. Każdy pracownik otrzyma materiały szkoleniowe oraz certyfikat. Nacisk kładziemy na rozmowę i przyjazną atmosferę – wszystko po to, aby kwestie związane z zarządzaniem IT i rolą systemu ITIL stały się zrozumiałe. Dzięki temu będziesz mógł się skoncentrować na usługach, a nie na infrastrukturze, co da Ci możliwość zwiększenia wydajności i ciągłego doskonalenia organizacji.
Porozmawiajmy o Twoim projekcie! Wypełnij formularz
Co jeszcze oferujemy?
Pomożemy wdrożyć w Twojej organizacji zarządzanie usługami IT lub jego poszczególne elementy. Sprawdź ofertę na inne usługi związane z zarządzaniem usługami IT.
Dlaczego my?
Wiedza i doświadczenie
Usługi szyte na miarę
Dogodne warunki
Działamy jak równy z równym!
Jak pomogliśmy klientom?
Poznaj opisy przykładów wdrożeń, które zrealizowaliśmy. Odkryj, z jakimi wyzwaniami borykały się organizację i jakie korzyści osiągnęły dzięki naszym usługą.
Zaufali nam
Kompleksowe wdrożenie ITIL z naszego punktu widzenia
Czym jest ITIL?
Biblioteka ITIL jest zbiorem dokumentów prezentujących wytyczne dotyczące zarządzania usługami informatycznymi. ITIL powstał jako zbiór najlepszych praktyk, w którym każdy z głównych cykli życia usługi IT opisany jest w oddzielnej publikacji wraz z obszernymi wskazówkami dotyczącymi jego interpretacji oraz implementacji poszczególnych procesów.
Opierając się na ITIL można poprawić jakość pracy działów informatyki poprzez stosowanie dobrych, sprawdzonych praktyk. Dzięki wdrożeniu dobrych praktyk możliwe jest uporządkowanie pracy obszarów IT poprzez zamodelowanie odpowiednich procesów oraz świadczenie skutecznych i efektywnych usług informatycznych.
ITIL skupia się na wartości dostarczanej klientom za pomocą usług IT, aktywnie wspiera Informatykę w realizacji zmian biznesowych. Wielu organizacjom umożliwił dokonanie transformacji roli IT, od dostawcy infrastruktury do roli profesjonalnego partnera w biznesie, który rozumie potrzeby klienta i dostarcza mu usługi zgodne z oczekiwaniami.
ITIL identyfikuje szczegółowy model procesów, a dla każdego z nich cele, działania, diagramy, role i ich obowiązki w procesie, krytyczne czynniki sukcesu, kluczowe wskaźniki wydajności, wymagania dotyczące narzędzi wsparcia, interfejsy z innymi procesami oraz wskazówki dotyczące struktury organizacyjnej. To najbardziej kompleksowy opis tego, jak powinien działać profesjonalny dostawca usług IT.
Przykładowe pojęcia zdefiniowane w modelu ITIL to: incydent, problem, Service Desk, umowa SLA, gwarancja, katalog usług. Dlatego ITIL faktycznie stał się swoistym elementarzem dla każdego, kto pracuje w branży IT.
Co wchodzi w zakres działań kompleksowego wdrożenia ITIL?
-
audyt jakości usług informatycznych wg ITIL, ISO/IEC 20000
-
budowa katalogu usług informatycznych
-
zaprojektowanie funkcjonowania działu IT
-
wdrożenie procesów ITIL
-
opracowanie systemu zarządzania zgodnego z normą ISO/IEC 20000
-
szkolenia dla pracowników
Jakie są korzyści z wdrożenia ITIL?
Efektywne funkcjonowanie działu IT w organizacji ma duży wpływ na jakość realizowanych procesów biznesowych poprzez zapewnienie narzędzi i komfortu pracy użytkowników. Dodatkowo stanowi istotny czynnik mający wpływ na uzyskanie przewagi konkurencyjnej, a w przypadku administracji publicznej bezpośrednio na jakość obsługi i zadowolenie mieszkańców.