Co oferujemy?
Dynamika zmian na rynku technologicznym, a także rosnące potrzeby organizacji sprawiają, że oprogramowanie ciągle się zmienia. Aby zyskać nad tym kontrolę, potrzebujesz strategii zarządzania konfiguracją, która obejmie zasady i techniki identyfikacji, dokumentowania, śledzenia, oceny i autoryzowania zmian i zasobów. Zarządzanie konfiguracją ma zapewnić efektywność, bezpieczeństwo, a także zgodność elementu systemów z wymaganiami, projektem i informacjami operacyjnymi.
Wesprzemy Cię we wdrożeniu procedur utrzymania projektów informatycznych. W ramach opracowania procesu zarządzania konfiguracją otrzymasz od nas dokumentację uwzględniającą opis ról i interfejsów, zasady budowy bazy konfiguracji CMDB, wskaźniki i wytyczne niezbędne do tworzenia interfejsów, a przede wszystkim politykę zarządzania konfiguracją.
Skorzystaj z naszego doświadczenia i podnieś standardy zarządzania usługami IT.
Jak działamy?
1. Analiza rozwiązań i potrzeb
Na konfigurację projektu i jego produktów składają się różne elementy, dlatego na początek poprosimy Cię o wszelkie materiały, dokumenty, specyfikacje, licencje i instrukcje na temat zarządzania projektem i infrastrukturą. Dodatkowo przeprowadzimy wywiady z kluczowymi pracownikami. Na podstawie wyników analizy przystąpimy do opracowania niezbędnej dokumentacji z zakresu procesu zarządzania konfiguracją, w której znajdą się też zasady weryfikacji i audytu konfiguracji
2. Przygotowanie dokumentacji
W ramach usługi otrzymasz od nas dokumentację z opisem ról i uprawnień, a także politykę zarządzania konfiguracją, opisującą zasady m.in. identyfikowania, kontrolowania i utrzymywania, elementów konfiguracji oraz tworzenia struktury bazy konfiguracji CMDB. Znajdzie się tam też opis interfejsów, a także wskaźniki KPI dla procesu wykorzystywane w okresowej ocenie procesu. Dzięki CMP (Configuration Management Plan) zyskasz kontrolę nad procesem zarządzania konfiguracją, zarówno pod kątem tego, kto może wprowadzać zmiany do projektu, a także narzędzi i skryptów ułatwiających pracę członkom zespołu.
3. Raport z rekomendacjami
Wraz z dokumentacją przekażemy Ci nasze wnioski i rekomendacje co do dalszego doskonalenia systemów i sprawniejszego zarządzania konfiguracją (zasobami). Znajdą się w nim m.in. wytyczne do tworzenia interfejsów z pozostałymi procesami systemu zarządzania usługami IT. Co ważne, całość dokumentacji będzie przygotowana w przejrzysty sposób i napisana przyjaznym językiem. W razie dodatkowych pytań jesteśmy do Twojej dyspozycji.
4. Szkolenie dla pracowników
Przeprowadzimy szkolenie z zakresu procesu zarządzania konfiguracją. Każdy uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe oraz certyfikat. Będzie to też doskonała okazja, aby wyjaśnić niejasności, a także przybliżyć strategię zarządzania zasobami. Pomyślny projekt opiera się na wiarygodnych i aktualnych informacjach, dlatego nacisk kładziemy na rozmowę i przyjazną atmosferę. Zależy nam, aby kwestie związane z zarządzaniem IT były zrozumiałe i jasne, aby Twój zespół zyskał odpowiednie siły i środki do sprawnego zarządzania zasobami.
Porozmawiajmy o Twoim projekcie! Wypełnij formularz
Co jeszcze oferujemy?
Pomożemy wdrożyć w Twojej organizacji zarządzanie usługami IT lub jego poszczególne elementy. Sprawdź ofertę na inne usługi związane z zarządzaniem usługami IT.
Dlaczego my?
Wiedza i doświadczenie
Usługi szyte na miarę
Dogodne warunki
Działamy jak równy z równym!
Jak pomogliśmy klientom?
Poznaj opisy przykładów wdrożeń, które zrealizowaliśmy. Odkryj, z jakimi wyzwaniami borykały się organizację i jakie korzyści osiągnęły dzięki naszym usługą.
Zaufali nam
Opracowanie procesu zarządzania konfiguracją z naszego punktu widzenia
Czym jest ITIL?
Biblioteka ITIL jest zbiorem dokumentów prezentujących wytyczne dotyczące zarządzania usługami informatycznymi. ITIL powstał jako zbiór najlepszych praktyk, w którym każdy z głównych cykli życia usługi IT opisany jest w oddzielnej publikacji wraz z obszernymi wskazówkami dotyczącymi jego interpretacji oraz implementacji poszczególnych procesów.
Opierając się na ITIL można poprawić jakość pracy działów informatyki poprzez stosowanie dobrych, sprawdzonych praktyk. Dzięki wdrożeniu dobrych praktyk możliwe jest uporządkowanie pracy obszarów IT poprzez zamodelowanie odpowiednich procesów oraz świadczenie skutecznych i efektywnych usług informatycznych.
ITIL skupia się na wartości dostarczanej klientom za pomocą usług IT, aktywnie wspiera Informatykę w realizacji zmian biznesowych. Wielu organizacjom umożliwił dokonanie transformacji roli IT, od dostawcy infrastruktury do roli profesjonalnego partnera w biznesie, który rozumie potrzeby klienta i dostarcza mu usługi zgodne z oczekiwaniami.
ITIL identyfikuje szczegółowy model procesów, a dla każdego z nich cele, działania, diagramy, role i ich obowiązki w procesie, krytyczne czynniki sukcesu, kluczowe wskaźniki wydajności, wymagania dotyczące narzędzi wsparcia, interfejsy z innymi procesami oraz wskazówki dotyczące struktury organizacyjnej. To najbardziej kompleksowy opis tego, jak powinien działać profesjonalny dostawca usług IT.
Przykładowe pojęcia zdefiniowane w modelu ITIL to: incydent, problem, Service Desk, umowa SLA, gwarancja, katalog usług. Dlatego ITIL faktycznie stał się swoistym elementarzem dla każdego, kto pracuje w branży IT.
Jaki jest zakres działań przy opracowywaniu procesu zarządzania konfiguracją?
- Opis ról dla procesu w zakresie odpowiedzialności i uprawnień;
- Polityka zarządzania konfiguracją, opisująca zasady m.in. identyfikowania elementów konfiguracji, opisu atrybutów, tworzenia struktury bazy konfiguracji CMDB;
- Zasady identyfikacji elementów konfiguracji oraz budowy bazy konfiguracji CMDB;
- Zasady kontrolowania i utrzymywania konfiguracji;
- Opracowanie zasad weryfikacji i audytu konfiguracji;
- Opis interfejsów wewnątrz procesu;
- Wskaźniki KPI dla procesu wykorzystywane w okresowej ocenie procesu;
- Wytyczne do tworzenia interfejsów z pozostałymi procesami systemu zarządzania usługami IT.
Co dostanę w efekcie opracowania procesu zarządzania konfiguracją?
Inaczej jest to zarządzanie infrastrukturą IT. W jego wyniku otrzymasz opracowanie procesu Zarządzania Konfiguracją (określenie ról i opisanie czynności) oraz mechanizmów kontroli i administrowania bazą konfiguracji (CMDB). Przygotujemy raporty i KPI dla procesu.