VOD - Nagranie z warsztatu Akademii BCM

Analiza BIA i analiza ryzyka w zarządzaniu ciągłością działania.

Chcesz obejrzeć nagranie z warsztatów?

W pierwszym kroku wypełnij formularz rejestracyjny, aby zgłosić chęć dostępu do nagrania. Odbierz wiadomość e-mail z linkiem do nagrania. Nagranie jest całkowicie bezpłatne.

PROGRAM WARSZTATÓW

  • Jak budować metodykę analizy BIA i co powinno być wynikiem?
    Elementy zarządzania ciągłością działania – analiza BIA i analiza ryzyka.
  • Błędy i dobre praktyki związane z analizą BIA.
    Zakres analizy BIA i optymalna realizacja.
  • Analiza ryzyka w kontekście ciągłości działania.
    Dobre praktyki, pozwalające na właściwą identyfikacje, analizę oraz ewaluację.
  • Wyciąganie wniosków z analizy BIA i analizy ryzyka.
    Strategia ciągłości działania.

FORMULARZ REJESTRACYJNY

To wydarzenie już się odbyło. Wypełnij formularz i obejrzyj nagranie wideo:

Partnerzy Akademii BCM

O warsztatach Akademii BCM

Przygotowaliśmy kompleksowy program warsztatów, w czasie których dowiesz się więcej o analizie BIA i analizie ryzyka w zakresie ciągłości działania. Poznasz najlepsze praktyki zarządzania ciągłością działania wypracowane przez doświadczonych specjalistów.

Drugie spotkanie miało charakter bardzo merytoryczny. Po wstępie i omówieniu pojęć w części pierwszej, teraz był czas na zagłębienie tematu. W trakcie rozmowy skupiliśmy się na istotnych elementach całego procesu, a mianowicie na kwestii analizy BIA i analizy ryzyka. W pierwszej kolejności szczegółowo omówiliśmy zakres analizy BIA. Powiedzieliśmy sobie, dlaczego organizacja powinna to robić, jak ten proces powinien wyglądać, według jakich wytycznych analiza powinna być prowadzona oraz jakie parametry powinny zostać zastosowane, by optymalnie ją zrealizować. Ważne w ramach tego zagadnienia była dla nas identyfikacja procesów krytycznych, ponieważ wiemy że ma to fundamentalne znaczenie dla wielu organizacji. Następnie przeszliśmy do kwestii związanych z analizą ryzyka, postaraliśmy się przekazać dobre praktyki, pozwalające na właściwą identyfikacje, analizę oraz ewaluację. Podaliśmy przykładowe skale ocen, tak aby przedstawić różne perspektywy i ewentualnie zastanowić się, którą dostosować do specyfiki Twojej organizacji. Pod koniec powiedzieliśmy również kilka słów o strategii ciągłości działania, staraliśmy się powiedzieć o ogólnych zagadnieniach z nią związanych co jest dobrą wyjściową do kolejnych spotkań.

Osoby, które uczestniczyły zarówno w pierwszym jak i w drugim wydarzeniu nabędą wiedzę, która znacznie poszerzy ich świadomość w ramach BCM, to również znacznie ułatwi im zrozumienie treści zawartej w kolejnym spotkaniu.

Poznaj naszych trenerów

Maciej Wiśniewski
Absolwent prawa na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza, kierunku Corporate management na Politechnice Poznańskiej i doktoranckich studiów na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Od kilkunastu lat wspiera w organizacje w obszarze zarządczym, ze szczególnym uwzględnieniem doradztwa strategicznego i w obszarze systemów zarządzania. Realizował ponad kilkadziesiąt projektów dla organizacji sektora prywatnego i publicznego, z uwzględnieniem wdrożeń zaawansowanych systemów informatycznych wspierających procesy zarządcze. Obecnie swoje zainteresowania naukowe i zawodowe skupia w obszarze ryzyka operacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia odporności organizacji i cyberbezpieczeństwem.
Tomasz Borkowski
Dyrektor Sprzedaży, ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, z wykształcenia ekonomista ze specjalizacją w obszarze ekonomii menadżerskiej. Posiada certyfikat Risk Manager ISO 31000. Z branżą IT jest związany od ponad 8 lat. W swojej codziennej pracy pomaga klientom z różnych gałęzi w poprawie bezpieczeństwa IT, a także automatyzacji procesów zarządzania ryzykiem. Uczestnik wielu szkoleń i konferencji, w których brał również udział jako prelegent. Koordynuje projekty zarówno w organizacjach z branży biznesu jak i administracji publicznej. Często bierze udział w spotkaniach dla kadr kierowniczych w trakcie których prezentuje funkcjonalności systemów informatycznych oraz doradza w zakresie projektów konsultingowych. Od 2016 roku pracował w PBSG jako Key Account Manager rozwijając swoją wiedzę oraz stale wspierając swoich klientów. Od 2023 roku już jako Dyrektor Sprzedaży rozwija własny zespół. Prywatnie lubi spędzać czas grając w siatkówkę plażową oraz jeżdżąc rowerze, pasjonat historii z szczególnym uwzględnieniem XX wieku. Mieszka w Poznaniu, do którego przyjechał lata temu z wielkopolskich mazur słynących z pięknej przyrody – Zbąszynia.
Jacek Knopik
Ekspert i praktyk zarządzania ryzykiem. Lubi wyzwania i umiejętnie łączy świat IT z wymaganiami prawnymi i normatywnymi. Posiada bogate doświadczenie. Realizował i kierował wieloma projektami w dziedzinach zarządzania ryzykiem, ciągłością działania, bezpieczeństwem informacji oraz cyberbezpieczeństwem. Wdraża i wspiera rozwój narzędzia do zarządzania ryzykiem e-risk. Dodatkowo dzieli się wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca akademicki. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prywatnie pasjonat i trener wioślarstwa.
Maciej Klichowski
Absolwent kierunku Zarządzanie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ze specjalizacją handel i marketing. Specjalista z kilkuletnim doświadczeniem w pracy jako sales manager. Ze sprzedażą związany od zawsze. W PBSG pracuje jako account manager, gdzie dalej rozwija swoje umiejętności handlowe. Nerd i sportowiec w jednej osobie. Od najmłodszych lat związany z konińskim klubem sportowym. Prywatnie aktywność sportowa i rozwój osobisty to to co go pochłania. Obecnie mieszka w Poznaniu, do którego przyjechał po opuszczeniu rodzinnego miasta – Konina.
Marcin Kowalczyk
Absolwent wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Certyfikowany ITIL Expert. W trakcie wieloletniej współpracy z firmą PBSG świadczył usługi doradcze, analityczne i szkoleniowe w zakresie wdrażania, doskonalenia i optymalizacji systemów zarządzania usługami IT w oparciu o najpopularniejsze międzynarodowe standardy. Ekspert w dziedzinie zarządzania usługami IT, bezpieczeństwa informacji, ciągłości działania i zarządzania ryzykiem w obszarze bezpieczeństwa informacji. Pełni rolę kierownika projektu i konsultanta wiodącego w projektach budowy systemów zarządzania, testach penetracyjnych oraz projektach wdrożeniowych specjalistycznych narzędzi informatycznych wspierających procesy IT oraz bezpieczeństwo informacji. W swojej dotychczasowej karierze zrealizował z sukcesem ponad 300 projektów wdrożeniowych oraz przeprowadził ponad 100 szkoleń. Prelegent na licznych konferencjach poświęconych tematyce zarządzania usługami IT, bezpieczeństwa informacji i Governance.

Partnerzy medialni

Zainteresowaliśmy Cię? Czas na Twój ruch!

Zapisz się na trzeci z cyklu warsztatów.

Zapisz się, abyśmy mogli przypomnieć Ci o zbliżającym się wydarzeniu. Sprawdź program i zarejestruj się. Ilość miejsc jest ograniczona.