Dyrektywa o sygnalistach – jak zapewnić zgodność?

VOD - Nagranie z warsztatu Strefy ERM

Dyrektywa o sygnalistach - jak zapewnić zgodność?

Chcesz obejrzeć nagranie z warsztatów?

W pierwszym kroku wypełnij formularz rejestracyjny, aby zgłosić chęć otrzymania dostępu do nagrania. Następnie zweryfikujemy Twoje zgłoszenie i przyznamy dostęp. Odbierz wiadomość e-mail z linkiem do nagrania. Udział jest całkowicie bezpłatny.

PROGRAM WARSZTATÓW

  • Czym jest dyrektywa o ochronie sygnalistów – dlaczego powstał tego typu dokument?
  • Dlaczego wprowadza się ten dokument? – co wpłynęło na fakt, że Unia Europejska zdecydowała się na wprowadzenie prawa, które zmuszą kraje do zajęcia się tym tematem?
  • Kogo dotyczy nowe prawo? – jakie organizacji powinny szczególnie mocno przyjrzeć się nowym przepisom?
  • Jakie są główne obowiązki ciążące na organizacjach i instytucjach, które będą objęte dyrektywą?
  • Czego powinny spodziewać się organizacje, które nie spełnią wymagań nałożonych przez nowe prawo?
  • Jak właściwie przygotować się do nowych obowiązków, które niesie z sobą dyrektywa o sygnalistach?
  • Jak podnieść świadomość w organizacji w  kwestii ochrony sygnalistów?
  • Co możemy uznać za główne wyzwania związane z dyrektywą o sygnalistach oraz jakie dobre rady możemy przekazać tym, którzy przymierzają się do wdrożenia procedur?
  • Jakie są przewidywania dotyczące obecnie procedowanej ustawy o ochronie sygnalistów?

JAK ZAPEWNIĆ SOBIE UDZIAŁ?

W pierwszym kroku wypełnij formularz rejestracyjny, aby zgłosić chęć udziału w warsztatach. Odbierz wiadomość e-mail z linkiem do wirtualnego spotkania. Zaloguj się do spotkania online. Udział jest całkowicie bezpłatny.

FORMULARZ REJESTRACYJNY

To wydarzenie już się odbyło. Wypełnij formularz i obejrzyj nagranie wideo:

Partnerzy Strefy ERM

O warsztatach Strefy ERM

Przygotowaliśmy kompleksowy program warsztatów, w czasie których poznasz najlepsze praktyki stosowane przez liderów w obszarze zarządzania ryzykiem. W czasie spotkań warsztatowych poznasz od podszewki wszystkie reguły, jakimi rządzi się proces zarządzania ryzykiem. 

Podczas kolejnych warsztatów chcemy omówić zmiany jakie czekają nas w kontekście nowej dyrektywy o ochronie sygnalistów. Jak wiemy dokument w swoich zapisach ma zapewnić ochronę tym osobom, które będą zgłaszać lub ujawniać publicznie informacje o naruszeniu prawa w ramach pracy. W dokumencie pojawiło się kilka nowości, a regulacje, których wprowadzenie jest planowane mogą stanowić wyzwanie dla wielu organizacji w kwestii ich procedowania w praktyce. W ramach naszego kolejnego spotkania chcemy pochylić się nad tym zagadnieniem skupiając się na wymaganiach prawnych oraz ich konsekwencjach dla organizacji. Postaramy się również zastanowić, jakie zapisy może zawierać ustawa, które może się niedługo pojawić.

Poznaj naszych trenerów

Jagienka Smura
Jagienka Smura

Radca Prawny przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu. Ekspert w obszarze związanym z bezpieczeństwem informacji i ochroną danych osobowych. Świadczyła usługi z zakresu prawa autorskiego, prawa handlowego oraz dochodzenia roszczeń w jednej z wiodących spółek wydawniczych w Polsce. Doświadczony audytor, wdrożeniowiec i trener.

Tomasz Borkowski
Dyrektor Sprzedaży, ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, z wykształcenia ekonomista ze specjalizacją w obszarze ekonomii menadżerskiej. Posiada certyfikat Risk Manager ISO 31000. Z branżą IT jest związany od ponad 8 lat. W swojej codziennej pracy pomaga klientom z różnych gałęzi w poprawie bezpieczeństwa IT, a także automatyzacji procesów zarządzania ryzykiem. Uczestnik wielu szkoleń i konferencji, w których brał również udział jako prelegent. Koordynuje projekty zarówno w organizacjach z branży biznesu jak i administracji publicznej. Często bierze udział w spotkaniach dla kadr kierowniczych w trakcie których prezentuje funkcjonalności systemów informatycznych oraz doradza w zakresie projektów konsultingowych. Od 2016 roku pracował w PBSG jako Key Account Manager rozwijając swoją wiedzę oraz stale wspierając swoich klientów. Od 2023 roku już jako Dyrektor Sprzedaży rozwija własny zespół. Prywatnie lubi spędzać czas grając w siatkówkę plażową oraz jeżdżąc rowerze, pasjonat historii z szczególnym uwzględnieniem XX wieku. Mieszka w Poznaniu, do którego przyjechał lata temu z wielkopolskich mazur słynących z pięknej przyrody – Zbąszynia.
Adriana Dziatkowiak
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Certyfikowany audytor wiodący ISO 22301, Menadżer Ryzyka ISO 31000, audytor wewnętrzny ISO 9001, ISO 27001. Świadczy usługi doradcze, analityczne i szkoleniowe w zakresie wdrażania, doskonalenia i optymalizacji systemów zarządzania ryzykiem, ciągłością działania, bezpieczeństwa informacji w oparciu o najpopularniejsze międzynarodowe standardy. Ekspert w dziedzinie zarządzania ryzykiem w obszarach bezpieczeństwa informacji, zarządzania jakością, ciągłości działania, kontroli zarządczej, przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym i nadużyciom, modelowania procesów. Pełni wiodącą rolę w projektach wdrożeniowych specjalistycznych narzędzi informatycznych wspierających zarządzanie ryzykiem (e-risk). W swej dotychczasowej karierze zrealizowała z sukcesem ponad 130 projektów wdrożeniowych oraz przeprowadziła ponad 250 szkoleń w organizacjach sektora prywatnego oraz jednostkach administracji rządowej i samorządowej.
Maciej Klichowski
Absolwent kierunku Zarządzanie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, ze specjalizacją handel i marketing. Specjalista z kilkuletnim doświadczeniem w pracy jako sales manager. Ze sprzedażą związany od zawsze. W PBSG pracuje jako account manager, gdzie dalej rozwija swoje umiejętności handlowe. Nerd i sportowiec w jednej osobie. Od najmłodszych lat związany z konińskim klubem sportowym. Prywatnie aktywność sportowa i rozwój osobisty to to co go pochłania. Obecnie mieszka w Poznaniu, do którego przyjechał po opuszczeniu rodzinnego miasta – Konina.
Maciej Wiśniewski
Absolwent prawa na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza, kierunku Corporate management na Politechnice Poznańskiej i doktoranckich studiów na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Od kilkunastu lat wspiera w organizacje w obszarze zarządczym, ze szczególnym uwzględnieniem doradztwa strategicznego i w obszarze systemów zarządzania. Realizował ponad kilkadziesiąt projektów dla organizacji sektora prywatnego i publicznego, z uwzględnieniem wdrożeń zaawansowanych systemów informatycznych wspierających procesy zarządcze. Obecnie swoje zainteresowania naukowe i zawodowe skupia w obszarze ryzyka operacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia odporności organizacji i cyberbezpieczeństwem.
Marcin Kowalczyk
Absolwent wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Certyfikowany ITIL Expert. W trakcie wieloletniej współpracy z firmą PBSG świadczył usługi doradcze, analityczne i szkoleniowe w zakresie wdrażania, doskonalenia i optymalizacji systemów zarządzania usługami IT w oparciu o najpopularniejsze międzynarodowe standardy. Ekspert w dziedzinie zarządzania usługami IT, bezpieczeństwa informacji, ciągłości działania i zarządzania ryzykiem w obszarze bezpieczeństwa informacji. Pełni rolę kierownika projektu i konsultanta wiodącego w projektach budowy systemów zarządzania, testach penetracyjnych oraz projektach wdrożeniowych specjalistycznych narzędzi informatycznych wspierających procesy IT oraz bezpieczeństwo informacji. W swojej dotychczasowej karierze zrealizował z sukcesem ponad 300 projektów wdrożeniowych oraz przeprowadził ponad 100 szkoleń. Prelegent na licznych konferencjach poświęconych tematyce zarządzania usługami IT, bezpieczeństwa informacji i Governance.

Zainteresowaliśmy Cię? Czas na Twój ruch!

Obejrzyj nagranie z szóstego z cyklu warsztatów

Wypełnij formularz i obejrzyj nagranie. Sprawdź temat i program spotkania.