Phinance S.A. to największa niezależna firma pośrednictwa finansowego, której misją jest dostarczanie klientom wyróżniających się rozwiązań za pośrednictwem kadry o najwyższych kwalifikacjach. Jako jedyna multiagencja w Polsce zapewnia wachlarz produktów ze wszystkich obszarów. Celem Phinance jest zapewnienie klientom równowagi finansowej, jak i budowa trwałych relacji.
Czego oczekiwał klient?
Projekt obejmował aktualizację dokumentacji zarządzania bezpieczeństwa informacji (SZBI). Nadrzędnym celem dla Phinance SA było znalezienie partnera, który będzie miał duże doświadczenie w branży finansowej i zapewni merytoryczne wsparcie na każdym etapie projektu. Te wymagania spełniło PBSG. Na spotkaniu przedstawiliśmy nasze kompetencje i skład zespołu, zaprezentowaliśmy również indywidualną ofertę – to wszystko przekonało klienta.
Co zrobiliśmy?
WYKONALIŚMY ANALIZĘ
W pierwszej kolejności przejrzeliśmy i oceniliśmy obecnie stosowaną dokumentację pod kątem spełnienia wymogów KNF dotyczących zarządzania obszarami technologii informacyjnej i bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego.
POROZMAWIALIŚMY Z PRACOWNIKAMI
Niezwykle pomocne w tego typu pracach są rozmowy z pracownikami. Dzięki temu zyskujemy informacje, które nie są w żaden sposób sformalizowane i spisane, a mogą być cenne z punktu widzenia procesów w organizacji i wytycznych KNF.
ZAKTUALIZOWALIŚMY DOKUMENTACJĘ
Wnioski z analizy i rozmów posłużyły nam do przygotowania rekomendacji zmian. Po ich akceptacji ze strony klienta przystąpiliśmy do pracy: zaktualizowaliśmy obecną i przygotowaliśmy nową dokumentację związaną z bezpieczeństwem informatycznym.
Jakie były rezultaty?
Celem projektu była aktualizacja dokumentacji pod kątem spełnienia wymagań KNF, dotyczących zarządzania obszarami technologii informacyjnej i bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego w zakładach ubezpieczeń i zakładach reasekuracji. Zadanie objęło nie tylko skorygowanie istniejących dokumentów, ale także opracowanie nowych. Podczas prac osoby zaangażowane w projekt, korzystając z wyników analizy oraz wytycznych KNF, przygotowały wymagane dokumenty, które były dopasowywane do wymagań wspólnie z klientem.
Phinance SA dzięki współpracy z PBSG zyskał kompletną i aktualną dokumentację SZBI z naciskiem na spójne procedury, które zapewniają nadzór nad procesami związanymi z przetwarzaniem informacji.
Co zyskał klient?
Uzupełnioną i zaktualizowaną dokumentację SZBI.
Zgodność z wytycznymi wymaganymi przez KNF.
Wzrost poziomu bezpieczeństwa informacji.
Wzrost świadomości i wiedzy pracowników w kwestii bezpieczeństwa informacji.