Polkomtel sp. z o.o. – polskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, operator sieci telefonii komórkowej Plus, właściciel marek Sami Swoi, 36.6 i Plush (GSM 900/1800 MHz), UMTS 2100 MHz i 4G (LTE). Polkomtel sp. z o.o. jest właścicielem sieci Aero2 i spółki Sferia. Należy do Grupy Polsat Plus.
Polkomtel oferuje usługi telekomunikacyjne, przeznaczone zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych. W 2003 roku Polkomtel, jako pierwszy operator komórkowy w Polsce, wystartował z usługą transmisji danych opartych na technologii EDGE. We wrześniu 2004 Polkomtel, również jako pierwszy w Polsce, uruchomił usługi telefonii komórkowej trzeciej generacji, łącznie z UMTS.
Fakty i dane
Pełna nazwa
Polkomtel sp. z o.o.
Branża
Telekomunikacja
Produkty z oferty klienta
- Plus – system abonamentowy,
- Plus na Kartę – system przedpłacony,
- Plus Mix – system łączący elementy abonamentu i usługi przedpłaconej.
Czego oczekiwał klient?
Polkomtel chciał się upewnić, czy jego system BCM jest na tyle skuteczny, aby zapewnić organizacji utrzymanie funkcji biznesowych i szybkie wznowienie działalności po sytuacji kryzysowej bądź awarii. Z tego powodu poszukiwał doświadczonego partnera, który zająłby się audytem systemu zarządzania ciągłością działania w kluczowych lokalizacjach. Na tle innych firm doradczych PBSG wyróżnił się elastycznym podejściem, kompleksową ofertą oraz realizacją podobnych projektów, dlatego wybór padł właśnie na nas. Do naszych zadań należało upewnienie się, że system jest zgodny z wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa i integralności infrastruktury telekomunikacyjnej i usług oraz ISO 22301. Audyt przeprowadziliśmy na miejscu, a jego wynikiem był praktyczny raport.
Co zrobiliśmy?
PRZEJRZELIŚMY DOKUMENTACJĘ
W pierwszym etapie przeanalizowaliśmy dokumentację dotyczącą ciągłości działania, w tym polityki, procedury i instrukcje. Przyjrzeliśmy się także regulacjom prawnym, mającym wpływ na specyfikę działalności klienta, oraz innym dokumentom, istotnym z punktu widzenia zarządzania ciągłością działania, np. dotyczącym struktury organizacyjnej.
PRZEPROWADZILIŚMY AUDYT
Drugi etap objął audyt, w którym sprawdziliśmy system BCM w całej grupie kapitałowej pod kątem normy ISO 22301. Dokonaliśmy szczegółowej analizy polityk, procedur i zapisów w ramach BCM oraz procesów w odniesieniu do wdrożonej dokumentacji i wymagań ISO. Przeanalizowaliśmy plany ciągłości działania oraz raporty z przeprowadzanych testów. Spotkaliśmy się też z wyznaczonymi pracownikami.
Jakie były rezultaty?
Klient zyskał przejrzysty raport, w którym podsumowaliśmy przebieg prac oraz oceniliśmy stopień spełnienia wymagań normy ISO 22301 w odniesieniu do systemu BCM, na czym Polkomtelowi najbardziej zależało. Nasi konsultanci przeprowadzili audyt na miejscu u klienta, wnikliwie analizując polityki i procedury oraz spotykając się z wyznaczonymi pracownikami bez blokowania ich bieżącej pracy. To pozwoliło na szczegółową ocenę zastanego stanu i poziomu systemu BCM w organizacji, co ma ogromne znaczenie dla utrzymania jej ciągłości działania.
Co zyskał klient?
Ocenę poziomu systemu BCM w organizacji.
Przejrzysty raport poaudytowy, określający stopień spełnienia wymagań normy ISO 22301.
Wzrost świadomości pracowników z zakresu ciągłości działania i systemu BCM.