Aasa Polska to technologiczna firma finansowa o skandynawskich korzeniach obecna na polskim rynku od 2012 roku. Budowała doświadczenie w międzynarodowej grupie spółek z centralą w Estonii poprzez wprowadzanie i rozwój pozabankowych produktów kredytowych w Finlandii, Szwecji i Czechach. W 2019 roku dzięki dynamicznemu i jednocześnie stabilnemu rozwojowi Polska stała się głównym rynkiem prowadzenia biznesu i udzielania długoterminowych pożyczek ratalnych.

Fakty i dane

Pełna nazwa

Pełna nazwa

AASA Polska S.A.

Branża

Branża

Usługi finansowe

Produkty z oferty klienta

Produkty z oferty klienta

Długoterminowe pożyczki ratalne udzielane klientom indywidualnym oraz osobom prowadzącym działalność gospodarczą.

Czego oczekiwał klient?

Aasa Polska poszukiwała doświadczonego i godnego zaufania konsultanta, który udzieliłby wsparcia w zakresie udoskonalenia obszaru ciągłości działania. Zadanie obejmowało przeprowadzenie niezbędnych analiz oraz opracowanie dokumentacji. Klientowi zależało nie tylko na ocenie bieżącej sytuacji, ale także na rekomendacjach, co można zrobić, aby system BCM był bardziej efektywny, jak najbardziej aktualny i realnie zmniejszał prawdopodobieństwo zakłóceń i przestojów w działalności biznesowej. Priorytetem było również upewnienie się, czy spełnia on wymagania stawiane przez normę ISO 22301.

Co zrobiliśmy?

ZACZĘLIŚMY OD ANALIZY LUK

Dokładnie zapoznaliśmy się z obecnie stosowaną dokumentacją wewnętrzną, wpływającą na obszar zarządzania ciągłości działania, oraz z regulacjami kształtującymi specyfikę organizacji. Przeprowadziliśmy audyt, by sprawdzić stopień spełnienia wymagań normy ISO 22301, dzięki czemu mogliśmy precyzyjnie określić dalsze działania doskonalące.

WYKONALIŚMY ANALIZY BIA I RYZYKA

Następny krok dotyczył przygotowania metodyki analizy BIA i analizy ryzyka, co objęło stworzenie formularzy oraz przeprowadzenie warsztatów z wyznaczonymi pracownikami. Dzięki temu mogliśmy ocenić krytyczność procesów biznesowych i opisujące je wskaźniki istotne z perspektywy szacowania ryzyka, budowy strategii ciągłości działania oraz kolejności odtwarzania.

OPRACOWALIŚMY DOKUMENTACJĘ

Opracowaliśmy polityki i procedury, które stały się kluczowym dokumentem opisującym zasady systemu zarządzania ciągłością działania. Na podstawie wyników analizy BIA i analizy ryzyka przygotowaliśmy także plany ciągłości działania wraz z procedurami awaryjnymi.

DOSTARCZYLIŚMY RAPORTY I REKOMENDACJE

Na koniec każdego etapu przekazaliśmy szczegółowe raporty z podsumowaniem prac wraz z rekomendacjami. Znalazły się w nich wyniki oceny oraz niezbędne wskazówki, jakie działania należy podjąć, aby system zarządzania ciągłością działania był zgodny z wymaganiami normy ISO 22301.

Jakie były rezultaty?

Dzięki aktywnej współpracy z konsultantami PBSG klient zyskał przejrzysty raport i praktyczne wskazówki w odniesieniu do oceny i doskonalenia systemu BCM, na czym mu najbardziej zależało. Wnikliwa analiza polityk i procedur, a także spotkania z przedstawicielami firmy pozwoliły nam lepiej poznać organizację oraz opracować dokumentację zgodną z jej specyfiką i potrzebami. Nie zabrakło w niej identyfikacji ryzyk zagrażających ciągłości działania wraz z oszacowaniem prawdopodobieństwa oraz skutków ich wystąpienia. Wyznaczyliśmy też poziom ryzyka, określiliśmy reakcję na ryzyko oraz uwzględniliśmy strategię ciągłości działania.

Aasa na bieżąco była informowana o postępie prac i wynikach analiz. W raportach końcowych podsumowaliśmy przebieg projektu i oceniliśmy stopień spełnienia wymagań normy ISO 22301. Dzięki temu klient zyskał pewność, że jest dobrze przygotowany do utrzymania funkcji biznesowych w przypadku pojawienia się zagrożeń lub awarii, co w przypadku firmy finansowej ma ogromne znaczenie.

Zainteresowaliśmy Cię? Napisz do nas i porozmawiajmy o Twoim projekcie