W Polsce Arriva RP to pierwszy prywatny pasażerski przewoźnik kolejowy świadczący usługi na masową skalę. Wieloletnie doświadczenie Arriva w transporcie publicznym na rynkach europejskich zaowocowało w 2007 roku zwycięstwem w przetargu na wykonywanie przewozów obejmujących linie spalinowe w województwie kujawsko-pomorskim. Obecnie Arriva realizuje blisko 50% połączeń pasażerskich w tym regionie, obsługuje 100 przystanków i stacji oraz wykonuje 2,6 miliona pociągo-kilometrów. W dyspozycji Arriva znajdują się 37 pojazdy szynowe, utrzymywane w bazie w Nowej Wsi Wielkiej. Firma zatrudnia ponad 200 osób.
Fakty i dane
Pełna nazwa
Arriva RP Sp. z o.o.
Zatrudnienie
200 osób
Branża
Transport
Produkty z oferty klienta
Prywatny pasażerski przewoźnik kolejowy
Czego oczekiwał klient?
Arriva RP poszukiwała doradcy, który pomógłby opracować i wdrożyć plany ciągłości działania. Zależało jej, aby była to firma o ugruntowanej pozycji na rynku, z wieloletnim doświadczeniem, mająca na swoim koncie podobne projekty oraz pozytywne referencje. Wybór padł na PBSG. Naszą przewagą było bogate portfolio z zakresu implementacji usług BCM, w którym nie zabrakło firm z branży transportu i kolei. Łączny czas realizacji całego projektu wyniósł 12 tygodni.
Co zrobiliśmy?
PRZEJRZELIŚMY DOKUMENTACJĘ
W pierwszym kroku zajęliśmy się przeglądem obecnych dokumentów BCM pod kątem ewentualnych luk i możliwości ich aktualizacji.
PRZEPROWADZILIŚMY ANALIZY RYZYKA I BIA
Wykonaliśmy analizę ryzyka i analizę BIA, które pomogły dokładnie określić ramy odnoszące się do odporności i ciągłości działania organizacji.
SPOTKALIŚMY SIĘ Z PRACOWNIKAMI
Zorganizowaliśmy warsztaty dla przedstawicieli obszarów krytycznych. Wnioski z burzy mózgów posłużyły nam do przygotowania planu aktualizacji dokumentacji dostosowanej do potrzeb organizacji i wymagań rynkowych.
OPRACOWALISMY DOKUMENTACJĘ
Wyniki z przeprowadzonych analiz i wywiadów z pracownikami stały się podstawą do opracowania planów ciągłości działania, opisujących strategie i procedury, jakie należy podjąć w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych sytuacji.
Jakie były rezultaty?
Aktualizacja dokumentacji BCM zwiększyła odporność organizacyjną Arriva RP, pomogła też w spełnianiu wymagań regulacyjnych i standardów branżowych dotyczących ciągłości operacyjnej. Przygotowana przez nas dokumentacja została w pełni dostosowana do specyfiki organizacji, a także wymagań rynku i kontrahentów.
Wdrożenie planów ciągłości działania pomogło Arrivie RP lepiej reagować na takie incydenty jak awarie techniczne lub katastrofy naturalne, a także szybciej identyfikować najważniejsze obszary działalności. Dzięki temu może koncentrować się na przywracaniu priorytetowych obszarów (usług), minimalizując negatywne skutki dla klientów i partnerów biznesowych oraz utrzymując ich zaufanie.
Podsumowując, firma rozwinęła odporność na kryzysy poprzez szkolenie personelu, regularne testy planów oraz aktualizacje zmieniających się warunków biznesowych.
Co zyskał klient?
Aktualną i dostosowaną do specyfikacji organizacji dokumentację BCM.
Zwiększoną odporność organizacyjną na kryzysy.
Wzrost świadomości pracowników z zakresu ciągłości działania i systemu BCM.