W Polsce Arriva RP to pierwszy prywatny pasażerski przewoźnik kolejowy świadczący usługi na masową skalę. Wieloletnie doświadczenie Arriva w transporcie publicznym na rynkach europejskich zaowocowało w 2007 roku zwycięstwem w przetargu na wykonywanie przewozów obejmujących linie spalinowe w województwie kujawsko-pomorskim. Obecnie Arriva realizuje blisko 50% połączeń pasażerskich w tym regionie, obsługuje 100 przystanków i stacji oraz wykonuje 2,6 miliona pociągo-kilometrów. W dyspozycji Arriva znajdują się 37 pojazdy szynowe, utrzymywane w bazie w Nowej Wsi Wielkiej. Firma zatrudnia ponad 200 osób.

Fakty i dane

Pełna nazwa

Pełna nazwa

Arriva RP Sp. z o.o.

Zatrudnienie

Zatrudnienie

200 osób

Branża

Branża

Transport

Produkty z oferty klienta

Produkty z oferty klienta

Prywatny pasażerski przewoźnik kolejowy

Czego oczekiwał klient?

Arriva RP poszukiwała doradcy, który pomógłby opracować i wdrożyć plany ciągłości działania. Zależało jej, aby była to firma o ugruntowanej pozycji na rynku, z wieloletnim doświadczeniem, mająca na swoim koncie podobne projekty oraz pozytywne referencje. Wybór padł na PBSG. Naszą przewagą było bogate portfolio z zakresu implementacji usług BCM, w którym nie zabrakło firm z branży transportu i kolei. Łączny czas realizacji całego projektu wyniósł 12 tygodni.

Co zrobiliśmy?

PRZEJRZELIŚMY DOKUMENTACJĘ

W pierwszym kroku zajęliśmy się przeglądem obecnych dokumentów BCM pod kątem ewentualnych luk i możliwości ich aktualizacji.

PRZEPROWADZILIŚMY ANALIZY RYZYKA I BIA

Wykonaliśmy analizę ryzyka i analizę BIA, które pomogły dokładnie określić ramy odnoszące się do odporności i ciągłości działania organizacji.

SPOTKALIŚMY SIĘ Z PRACOWNIKAMI

Zorganizowaliśmy warsztaty dla przedstawicieli obszarów krytycznych. Wnioski z burzy mózgów posłużyły nam do przygotowania planu aktualizacji dokumentacji dostosowanej do potrzeb organizacji i wymagań rynkowych.

OPRACOWALISMY DOKUMENTACJĘ

Wyniki z przeprowadzonych analiz i wywiadów z pracownikami stały się podstawą do opracowania planów ciągłości działania, opisujących strategie i procedury, jakie należy podjąć w przypadku wystąpienia nieoczekiwanych sytuacji.

Jakie były rezultaty?

Aktualizacja dokumentacji BCM zwiększyła odporność organizacyjną Arriva RP, pomogła też w spełnianiu wymagań regulacyjnych i standardów branżowych dotyczących ciągłości operacyjnej. Przygotowana przez nas dokumentacja została w pełni dostosowana do specyfiki organizacji, a także wymagań rynku i kontrahentów.

Wdrożenie planów ciągłości działania pomogło Arrivie RP lepiej reagować na takie incydenty jak awarie techniczne lub katastrofy naturalne, a także szybciej identyfikować najważniejsze obszary działalności. Dzięki temu może koncentrować się na przywracaniu priorytetowych obszarów (usług), minimalizując negatywne skutki dla klientów i partnerów biznesowych oraz utrzymując ich zaufanie.

Podsumowując, firma rozwinęła odporność na kryzysy poprzez szkolenie personelu, regularne testy planów oraz aktualizacje zmieniających się warunków biznesowych.

Zainteresowaliśmy Cię? Napisz do nas i porozmawiajmy o Twoim projekcie