Co oferujemy?
Wesprzemy Twoją organizację w ustaleniu podejścia do analizy ryzyka w obszarze bezpieczeństwa informacji. Zidentyfikujemy krytyczne obszary systemu informacyjnego. Pomożemy ocenić jakie podatności i zagrożenia mogą oddziałać na bezpieczeństwo Twoich aktywów.
Wyznaczymy kierunek działań dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa Twojej organizacji oraz wskażemy jak zracjonalizować wydatki na bezpieczeństwo informacji. Cenimy sobie praktyczne i biznesowe podejście do zagadnień związanych z zarządzaniem ryzykiem.
Skorzystaj z naszego doświadczenia i podnieś standardy zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Jak działamy?
1. Przygotowanie i wprowadzenie
Wprowadzimy Twój zespół w zagadnienia związane z zarządzaniem ryzykiem, przedstawimy porównanie międzynarodowych standardów ISO 31000 (Analiza ryzyka) i ISO 27005 (Analiza ryzyka dla bezpieczeństwa informacji).
Ustalimy cele analizy i sposób jej realizacji. Bez zbędnej biurokracji, liczbę dokumentów ograniczamy do niezbędnego minimum. Stawiamy na praktyczne i biznesowe podejście do analizy i zarządzania ryzykiem.
2. Identyfikacja zasobów informacji
Przeprowadzimy okresowy przegląd inwentaryzacji aktywów i zbiorów informacji wraz z ich aktualizacją, jeśli Twoja organizacja nie ma jeszcze takiego rejestru, wykonamy go dla Ciebie. Zweryfikujemy lub dokonamy klasyfikacji informacji, ustalimy kto i w jaki sposób może je przetwarzać.
3. Analiza ryzyka w obszarze Bezpieczeństwa Informacji
Po tym jak zidentyfikujemy zasoby istotne dla funkcjonowania systemów informacyjnych. Określimy istniejące zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji i dokonamy ich klasyfikacji pod kątem prawdopodobieństwa ich występowania, rozmiaru strat i powstałych szkód w wyniku ich pojawienia się. Zdefiniujemy krytyczne obszary systemu informacyjnego. Zlokalizujemy i zidentyfikujemy słabe punkty systemu bezpieczeństwa informacji w Twojej organizacji.
4. Analiza ryzyka rekomendacje
Na podstawie zebranych danych i informacji przygotujemy dla Twojej organizacji rekomendacje. Podpowiemy kierunek działań dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa w Twojej organizacji oraz zaproponujemy jak zracjonalizować wydatki na bezpieczeństwo informacji.
5. Dokumentacja
Przygotujemy dla Twojej organizacji wszechstronny raport z analizy ryzyka, w tym aktualny rejestr aktywów wraz z ich klasyfikacją. Na kompletną dokumentację składa się też metodyka zarządzania ryzykiem, rejestr ryzyka dla systemów informacyjnych, plany postępowania i reakcji na ryzyko.
6. Szkolenia i warsztaty
Zapewniamy szkolenia i warsztaty niezbędne do prawidłowego zrozumienia istoty analizy ryzyka i zarządzania ryzykiem dla Twojego personelu. Uczestnicy otrzymają stosowne certyfikaty ukończenia poszczególnych szkoleń i warsztatów. Stawiamy na praktyczne podejście do zagadnień w trakcie zajęć.
Porozmawiajmy o Twoim projekcie! Wypełnij formularz
Co jeszcze oferujemy?
Sprawdź ofertę na inne nasze usługi związane z System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Zapewniamy przygotowanie do certyfikacji wg normy ISO 27001 i asystę w realizacji procesu. Szczegółowy zakres usługi sprawdzisz tutaj: Certyfikacja ISO 27001.
Kompleksowe wdrożenie SZBI
Poznaj zakres usługiAudyt Bezpieczeństwa Informacji
Poznaj zakres usługiAudyt zgodność z ISO 27001
Poznaj zakres usługiCertyfikacja ISO 27001
Poznaj zakres usługiWdrożenie ISO 27001
Poznaj zakres usługiDokumentacja SZBI
Poznaj zakres usługiSzkolenia Bezpieczeństwa Informacji
Poznaj zakres usługiWdrożenie Tisax
Poznaj zakres usługiDlaczego my?
Pionierzy ISO 27001
Indywidualne podejście
Dogodne warunki
Biznesowe podejście
Wybrane realizacje
Zobacz, jak pomogliśmy ambitnym klientom osiągnąć niezwykłe rezultaty.
Zaufali nam
Analiza ryzyka Bezpieczeństwa Informacji z naszego punktu widzenia
Czym jest Analiza Ryzyka?
Analiza ryzyka jest narzędziem służącym do zmniejszenia potencjalnego zagrożenia i jego wpływu na funkcjonowanie organizacji. Umożliwia określenie poziomu zagrożenia, co przekłada się na zbudowanie dobrze skrojonego systemu działań zapobiegawczych lub ograniczających ryzyka lub ich następstwa. Podstawowe składowe analizy ryzyka to rozpoznanie ryzyka oraz zarządzanie nim.
Ze względu na wszechstronność procesu, jakim jest analiza ryzyka, możemy wyróżnić kilka podejść do jej przeprowadzenia, co daje równie szerokie możliwości zastosowania i wykorzystania analizy ryzyka. Najczęściej korzysta się z analizy w celu:
-
Przygotowania polityki bezpieczeństwa i systemów zarządzania bezpieczeństwem informacji.
-
Zarządzania projektami.
-
Zarządzania ochroną danych osobowych.
-
Zarządzania ciągłością działania.
-
Zarządzania przedsiębiorstwem.
Przy zarządzaniu ryzykiem w przedsiębiorstwie bierze się pod uwagę różne elementy wpływające na działalność biznesową, zarówno te, które mają źródła w krajowej gospodarce, jak i te, związane z sytuacją na świecie.
Jaki jest zakres analizy ryzyka w kontekście Bezpieczeństwa Informacji?
Zakres analizy ryzyka powinien obejmować wszystkie zasoby i aktywa oraz uwzględniać identyfikacja zagrożeń wewnętrznych i zewnętrznych dla każdego procesu. W ramach analizy ryzyka należy oszacować prawdopodobieństwo wystąpienia zagrożenia oraz ocena potencjalnych skutków ich wystąpienia. Zakres obejmuje również rekomendacja działań mających na celu minimalizację wystąpienia niepożądanych sytuacji w organizacji i materializacji ryzyka. Przygotowanie mechanizmów i procedur do zarządzania ryzykiem oraz propozycji planu postępowania na wypadek wystąpienia ryzyka.
Dlaczego warto przeprowadzić Analizę Ryzyka w obszarze Bezpieczeństwa Informacji?
Przeprowadzenie indywidualnej, cyklicznej analizy ryzyka pozwala każdej organizacji potwierdzić zachowanie należytej staranności w obszarze bezpieczeństwa informacji. Daje to szansę na dobór odpowiednich zabezpieczeń adekwatnych do poziomu ryzyka. przeprowadzenie prawidłowej analizy ryzyka jest potwierdzeniem zachowania należytej staranności w zarządzaniu informacją.
Jakie korzyści z analizy ryzyka w obszarze Bezpieczeństwa Informacji?
Analiza ryzyka stanowi punkt wyjściowy do prawidłowego zarządzania ryzykiem. Analiza ryzyka pozwala każdej organizacji na przygotowanie się na wystąpienie zagrożeń dla bezpieczeństwa informacji w przełożeniu na działalność biznesową. Wyniki analizy mogą zostać ujęte w opracowanym przez nas systemie do zarządzania ryzykiem erisk.
Ile kosztuje Analiza Ryzyka w obszarze Bezpieczeństwa Informacji?
Koszt Analizy Ryzyka w kontekście Bezpieczeństwa Informacji zależy od kilku czynników takich jak wielkość Twojej organizacji, specyfika jej działalności, otoczenie rynkowe, regulacje i złożoność procesów, które w niej zachodzą. Istotna jest również liczba lokalizacji i oczekiwany czas realizacji projektu, co przekłada się na strukturę kosztów i ostateczną cenę. Indywidualnie i każdorazowo wyceniamy usługę zgodnie z zakresem potrzeb i preferowanym harmonogramem.
Ile trwania Analizy Ryzyka w obszarze Bezpieczeństwa Informacji?
Zazwyczaj wynosi od kilku tygodni i jest uzależniony od wielkości organizacji i specyfiki projektu. Harmonogram wdrożenia dostosowujemy do indywidualnych oczekiwań Twojej organizacji.