PIERWSZY W POLSCE CERTYFIKAT ZGODNOŚCI Z NORMĄ BS 25999-2:2007 (ISO 22301)

Z kart historii PBSG:

Rok 2008. W wyniku projektu realizowanego przez PBSG odbył się pierwszy w Polsce audyt zgodności z normą BS 25999-2:2007 w PKO Bank Polski SA. Jednostką zewnętrzną (certyfikacyjną) oceniającą skuteczność i efektywność systemu zarządzania ciągłością działania była norweska firma Det Norske Veritas (DNV). Wyniki audytu pozwoliły na wydanie rekomendacji do uzyskania certyfikatu zgodności z normą BS 25999-2:2007 (obecnie ISO 22301) dla  PKO Bank Polski SA, tym samym Bank jest pierwszą w Polsce oraz jedną z pierwszych na świecie organizacji, która posiada tego typu certyfikat. Ten wpis jest częścią cyklu publikacji #WczorajPionierzyDziśLiderzy, w których chcemy przypomnieć o ważnych dla nas wydarzeniach, które miały i mają nadal istotny wpływ na obszar zarządzania rykiem w polskich organizacjach. Wybierz się z nami w podroż w czasie i poznaj istotne szczegóły tego wydarzenia.

Wydarzenie:

Dokładnie 14 lat temu PBSG przygotowało PKO Bank Polski SA do pierwszej w Polsce certyfikacji na zgodność z brytyjską normą BS 25999 (obecnie ISO 22301) w zakresie systemu zarządzania ciągłością działania. Na uwagę zasługuje fakt, że PKO BP był także jedną z pierwszych 10 firm na świecie, która przeszła pozytywnie proces certyfikacji i uzyskała akredytowany certyfikat BS 25999 wydany przez DNV (Det Norske Veritas). Więcej o tym wydarzeniu pisaliśmy tutaj: link.

Zakres:

Zakres prac realizowanych w trakcie projektu obejmował: analizę przyjętych modeli zarządzania ciągłością działania, przygotowanie koncepcji i rekomendacji systemu zarządzania ciągłością działania, opracowanie i modyfikację dokumentacji w zakresie ciągłości działania (BIA – Business Impact Analisys, BCP,  BCM oraz DRP), analizę skuteczności wdrożonych rekomendacji  prowadzoną w systemieaudytów wewnętrznychoraz przygotowanie do procesu certyfikacji. 

Wyzwania:

Realizacja projektu w tak krótkim okresie była wynikiem wcześniej realizowanych przez PBSG projektów dla Banku w zakresie zarządzania bezpieczeństwem informacji i ciągłości działania oraz dużego doświadczenia PBSG w sektorze finansowym (wśród klientów PBSG znajdowało się już wówczas się kilkanaście wiodących banków i firm ubezpieczeniowych w kraju). 

Sukcesy:

Od tego czasu zrealizowaliśmy ponad 350 projektów doradczych w zakresie zarządzania ciągłością działania. Wielokrotnie organizowaliśmy szkolenia i konferencje na których skupialiśmy ekspertów w zakresie zarządzania ciągłością działania. Od 2016 roku PBSG uruchomiła polską edycję DRII Poland https://dri-poland.org w ramach której nasi eksperci przeszkolili ponad 270 osób w zakresie ciągłości działania wg. programu DRII. Nasze doświadczenie przekuwamy na praktyczne i potrzebne rozwiązania, np. w 2019 roku w jednej z publikacji informowaliśmy o potrzebie przygotowania systemów odporności firm na ryzyka m. in. pandemii, globalnego kryzysu finansowego, zakłócenia łańcuch dostaw. Wśród klientów dla których realizowaliśmy zlecenia uwzględnialiśmy ryzyka publikowane w 2019, co pozwoliło na przygotowanie na zdarzenia jakie przyniósł rok 2020 i 2021. 

Jesteś zainteresowany? Masz pytania?

Porozmawiajmy o Twoim projekcie!