CCC S.A. jest jedną z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie Środkowej i jednym z największych producentów obuwia w Europie. Salony sprzedaży znajdują się w dużych centrach handlowych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych w prestiżowych lokalizacjach miejskich. Pod względem liczby punktów handlowych w Polsce, CCC prawie dwukrotnie przewyższa zasięg największych konkurentów. W dalszym ciągu jest to najszerszy segment na krajowym rynku obuwniczym, obliczany na ponad 130 mln par butów rocznie. Łącznie grupa posiada 1030 sklepów, w 29 krajach, w 2020 roku salony odwiedziło 143 mln ludzi. Posiada łącznie 72 platformy sprzedażowe.  

Fakty i dane

Pełna nazwa

Pełna nazwa

CCC S.A.

Zatrudnienie

Zatrudnienie

Ponad 15 000 pracowników w 29 krajach na całym świecie

Branża

Branża

Przemysł, handel

Produkty z oferty klienta

Produkty z oferty klienta

  • Obuwie
  • Torebki
  • Akcesoria
Lokalizacje

Lokalizacje

  • Polska – siedziba: Polkowice
  • Sieć 29 krajów z obecnością CCC

Czego oczekiwał klient?

CCC poszukiwał partnera, który wsparłby go w budowie systemu zarządzania ryzykiem. Projekt zakładał pełne wsparcie eksperckie dla zespołu odpowiedzialnego za stworzenie tego systemu oraz udział w wybranych etapach projektu. Za wyborem PBSG przemówiło przede wszystkim portfolio i obecność w nim projektów z zakresu budowy ERM, w tym dla Amica. Dzięki bogatemu doświadczeniu, a także znajomości narzędzi i mechanizmów zarządzania ryzykiem korporacyjnym, klient mógł liczyć na naszą kompleksową pomoc.

Poznaj CCC

Co zrobiliśmy?

PRZEPROWADZILIŚMY AUDYT

Przy współpracy z kierownikiem biura audytu w CCC przeprowadziliśmy analizę dokumentacji oraz opracowaliśmy zintegrowany system zarządzania ryzykiem zgodny z wymaganiami normy ISO 31000. Wynikiem naszej pracy było stworzenie koncepcji zarządzania ryzykiem.

OPRACOWALIŚMY DOKUMENTACJĘ

Podczas prac koncepcyjnych wyznaczyliśmy luki w zakresie dokumentacji oraz kwestie wymagające aktualizacji i uzupełnień. Stworzyliśmy m.in. polityki, procedury oraz zasady identyfikacji ryzyka. Ustaliliśmy kwestie właścicielstwa ryzyk, kryteria ich oceny oraz oceniliśmy skuteczność mechanizmów kontrolnych.

PRZESZKOLILIŚMY PRACOWNIKÓW

W procesie zarządzania ryzykiem istotnym elementem jest człowiek i jego świadomość, co do procedur i systemowych rozwiązań. Bardzo ważne jest więc podnoszenie wiedzy, dlatego też przeszkoliliśmy pracowników zaangażowanych w ten proces z poszczególnych działów.

PRZEPROWADZILIŚMY WARSZTATY

Dla jeszcze lepszej efektywności i niezawodności systemu zarządzania ryzykiem konieczne stało się zorganizowanie indywidualnych warsztatów, których tematem była wspólna identyfikacja ryzyk oraz stworzenie planów postępowania z ryzykiem nieakceptowalnym. Ze względu na poufność informacji konsultanci PBSG uczestniczyli w wybranych spotkaniach wskazanych przez dział audytu.

Jakie były rezultaty?

Głównym celem projektu było wsparcie eksperckie ze strony konsultantów PBSG, którzy wzięli udział w etapie opracowywania koncepcji systemu ERM, a także uczestniczyli w spotkaniach z pracownikami i działem audytu CCC. Efektem współpracy było stworzenie procedury systemu zarządzania ryzykiem operacyjnym, która została dopasowana do specyfiki organizacji.

Przy wsparciu PBSG klient zbudował system, który pozwoli mu unikać materializacji ryzyk dzięki ich ciągłej weryfikacji i analizie. Ponadto system pozwala wprowadzać środki minimalizujące to ryzyko. Sprawne zarządzanie ryzykiem umożliwia stworzona procedura, która w jasny sposób określa właścicieli ryzyka (ich uprawnienia i odpowiedzialności), a także ułatwia uporządkowanie kwestii związanych z dokumentacją w organizacji.

Zastosowane techniki i modele działań:

  • ISO 31000
  • audyt dokumentacji
  • szkolenia i warsztaty
  • wsparcie eksperckie
  • doradztwo

Zainteresowaliśmy Cię? Napisz do nas i porozmawiajmy o Twoim projekcie