Co oferujemy?
Kontrola zarządcza to narzędzie, dzięki któremu zyskasz pewność, że Twoja organizacja działa w sposób efektywny. Celem kontroli zarządczej jest m.in. zapewnienie zgodności działania z przepisami prawa i procedurami wewnętrznymi, skuteczności, efektywności, wiarygodności sprawozdawczej oraz ochrona zasobów. Dzięki niej masz do dyspozycji procedury pomagające usprawnić procesy i usunąć ewentualne elementy blokujące działania jednostki. Skuteczna kontrola zarządcza zapewnia prawidłowe funkcjonowanie organizacji bez względu na jej wielkość i lokalizację, ponieważ standaryzuje procesy zarządzania.
Oferujemy wykonanie analizy istniejących w organizacji rozwiązań i zaprojektowanie systemu kontroli zarządczej. Opracujemy dla Ciebie plan kontroli oraz metodykę zarządzania ryzykiem. Ocenimy aktualny stan zarządzania i zaproponujemy zmiany, dzięki którym Twoja organizacja wykorzysta swój potencjał i możliwości, co przełoży się na zwiększenie jej skuteczności. To z kolei sprawi, że będziesz mógł spokojnie skupić się na celach nadrzędnych, mając pewność, że wszystkie działania jednostki w danym okresie są zgodne z prawem, oszczędne i terminowe.
Skorzystaj z naszego doświadczenia i podnieś standardy kontroli zarządczej.
Jak działamy?
1. Analiza rozwiązań i specyfikacja potrzeb
Zbadamy potrzeby i oczekiwania w kontekście budowy systemu. Wykonamy analizę istniejących w organizacji rozwiązań w zakresie zarządzania ryzykiem i kontroli. Ocenimy stosowane narzędzia, procedury i metody, co będzie podstawą do stworzenia koncepcji systemu kontroli zarządczej.
2. Opracowanie regulaminu
Przygotujemy regulamin kontroli zarządczej do stosowania w jednostkach organizacyjnych. Uwzględnimy w nim strukturę uprawnień i odpowiedzialności oraz planowanie i raportowanie z realizacji celów ujętych w planie działalności jednostki.
3. Przygotowanie procedur samooceny
Samoocena kontroli zarządczej jest niezbędna do tego, aby stale doskonalić system kontroli zarządczej. Opracujemy procedury, dzięki którym uzyskasz miarodajne wyniki i cenne wskazówki, które będziesz mógł wykorzystać do poprawy funkcjonowania organizacji.
4. Opracowanie procedur i metodyki zarządzania ryzykiem
Zaprojektujemy modele i procedury zarządzania ryzykiem z uwzględnieniem dokumentacji systemowej. Skonstruujemy zasady zarządzania ryzykiem w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa oraz specyfikacji organizacji.
Porozmawiajmy o Twoim projekcie! Wypełnij formularz
Co jeszcze oferujemy?
Pomożemy wdrożyć w Twojej organizacji pełny system kontroli zarządczej lub jego poszczególne elementy. Sprawdź ofertę na inne usługi związane z systemem kontroli zarządczej.
Dlaczego my?
Wiedza i doświadczenie
Indywidualne podejście
Dogodne warunki
Biznesowe podejście
Wybrane realizacje
Zobacz, jak pomogliśmy ambitnym klientom osiągnąć niezwykłe rezultaty.
Zaufali nam
Najważniejsze pytania o opracowanie koncepcji kontroli zarządczej
Czym jest opracowanie koncepcji kontroli zarządczej?
Poprzedzone audytem opracowanie to działanie w wyniku którego otrzymasz:
- Koncepcję systemu kontroli zarządczej
- Projekty dokumentacji systemowej tj. Regulamin kontroli zarządczej, procedura zarządzania ryzykiem, procedura samooceny kontroli zarządczej
Ile kosztuje opracowanie koncepcji kontroli zarządczej?
Koszt opracowania koncepcji kontroli zarządczej zależy od wielu czynników takich jak wielkość organizacji, specyfiką jej działalności, otoczenie rynkowe, regulacje i złożoność procesów, które w niej zachodzą. Istotna jest również liczba lokalizacji i oczekiwany czas realizacji projektu, co przekłada się na strukturę kosztów i cenę ostateczną. Każde opracowanie jest wyceniane jest przez nas indywidualnie zgodnie z zakresem potrzeb i preferowanym harmonogramem.
Ile trwa opracowanie koncepcji kontroli zarządczej?
Kompleksowe wdrożenie kontroli zarządczej trwa ok 5 tygodni, ale jego dokładny czas jest uzależniony wielkością organizacji i specyfiką projektu. Harmonogram dostosowujemy do indywidualnych oczekiwań Twojej organizacji.