Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kutnie oferuje spójny system pomocy socjalnej, świadczy wieloaspektową pomoc na rzecz integracji mieszkańców miasta i wzrostu jakości ich życia. Główne zadania organizacji to udzielanie wsparcia rodzinom, przyznawanie im świadczeń, organizacja aktywności społeczno-kulturowych, pomoc w sytuacjach kryzysowych, nawiązywanie współpracy z instytucjami społecznymi i innymi podmiotami działąjącymi na rzecz dobra społecznego.
Fakty i dane
Pełna nazwa
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kutnie
Branża
Podmiot publiczny
Czego oczekiwał klient?
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Kutnie jako podmiot publiczny zobowiązany jest do zapewnienia optymalnego poziomu bezpieczeństwa informacji wymaganego rozporządzeniem o KRI (Krajowych Ramach Interoperacyjności). Najlepszym sposobem upewnienia się, że spełnia się te wymagania, jest niezależny audyt. To zadanie przypadło PBSG. MOPS Kutno zdecydował się na nas ze względu na wcześniejszą współpracę, indywidualnie opracowaną ofertę oraz korzystną cenę, co wyróżniło PBSG spośród innych firm doradczych. Ważne było zapewnienie wsparcia merytorycznego oraz krótki czas realizacji projektu.
Audyt KRI przeprowadziliśmy w centrali MOPS Kutno oraz w 3 jednostkach podległych. Cały projekt trwał zaledwie 3 dni.
Co zrobiliśmy?
PRZEJRZELIŚMY DOKUMENTACJĘ
W pierwszej kolejności przejrzeliśmy i oceniliśmy stosowane dokumenty, z uwzględnieniem oceny polityk i zarządzania procedurami.
POROZMAWIALIŚMY Z PRACOWNIKAMI
Spotkaliśmy się z pracownikami, aby porozmawiać z nimi indywidualnie na temat obszarów ich działalności oraz przedstawić wymagania KRI.
ZIDENTYFIKOWALIŚMY RYZYKO
Następnie zajęliśmy się identyfikacją wzorców ryzyka oraz optymalizacją procesów, również tych dotyczących komunikacji wewnętrznej.
PRZYGOTOWALIŚMY RAPORT
Na koniec przedstawiliśmy raport, który zawierał identyfikację wzorców ryzyka oraz wyniki i wnioski z audytu KRI.
Jakie były rezultaty?
Projekt obejmował przeprowadzenie audytu KRI, który miał zbadać środki techniczne i organizacyjne pod kątem minimalizacji ryzyka utraty poufności, dostępności i integracji danych. Wnioski z audytu posłużyły do optymalizacji procesów związanych z bezpieczeństwem informacji, co z kolei pomogło zapobiegać skutkom ewentualnych naruszeń.
Klientowi zależało na tym, aby prace były przeprowadzone szybko i w sposób jak najmniej ingerujący w bieżące działania instytucji i pracę pracowników. Całość podzieliliśmy na logiczne kroki, na których skoncentrowaliśmy się w 100%, dzięki czemu cały projekt zamknęliśmy w zaledwie 3 dni. Tyle w zupełności wystarczyło, aby MOPS Kutno otrzymał kompletny, a zarazem praktyczny i przejrzysty raport z audytu z uwzględnieniem wniosków i rekomendacji. Dzięki naszemu wsparciu klient zidentyfikował priorytetowe ryzyko, zoptymalizował procesy oraz podniósł kwalifikację personelu z zakresu bezpieczeństwa informacji.
Co zyskał klient?
Zoptymalizowane procesy operacyjne związane z bezpieczeństwem informacji.
Dostosowanie dokumentacji i procedur do wytycznych rozporządzenia o KRI.
Zidentyfikowane priorytetowego ryzyka.
Poprawa komunikacji wewnętrznej.
Wzrost świadomości i wiedzy pracowników w kwestii bezpieczeństwa informacji.