PKP Polskie Linie Kolejowe SA i PBSG podpisały umowę doradczą w zakresie wdrożenia i utrzymania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji

PKP Polskie Linie Kolejowe SA i PBSG podpisały umowę doradczą w zakresie wdrożenia i utrzymania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg PN-ISO/IEC 27001:2007

Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje dwie fazy:

  • Faza I – Wdrożenie systemu SZBI
  • Faza II – Certyfikacja systemu SZBI

Umowa swoim zakresem przewiduje m.in.:

  • szkolenie dla kierownictwa spółki zespołu projektowego, audytorów wewnętrznych oraz pracowników
  • przegląd  i ocenę wdrożonej w PKP PLK dokumentacji w zakresie bezpieczeństwa informacji w odniesieniu do  PN-ISO/IEC 27001:2007
  • opracowanie koncepcji systemu z uwzględnieniem PN-ISO/IEC 27001:2007
  • wypracowanie listy procesów objętych polityką bezpieczeństwa informacji
  • identyfikacja aktywów objętych SZBI
  • opracowanie i wdrożenie regulacji w ramach SZBI
  • wypracowanie struktur organizacyjnych SZBI
  • przeprowadzenie analizy ryzyka
  • asysta w procesie certyfikacji

Informacja o kliencie

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są zarządcą narodowej sieci linii kolejowych. Podstawowy produkt spółki to rozkład jazdy ułożony na zamówienie klienta – przewoźnika kolejowego, pasażerskiego bądź towarowego, sprzedawany na podstawie umowy w formie wyznaczonej trasy przejazdu.

Do podstawowych zadań Spółki należy:

  • udostępnianie linii kolejowych przewoźnikom z zachowaniem zasady równego ich traktowania,
  • modernizacja linii kolejowych dostosowująca je do standardów Unii Europejskiej,
  • opracowywanie rozkładów jazdy pociągów,
  • prowadzenie ruchu pociągów na liniach kolejowych,
  • utrzymanie infrastruktury kolejowej w stanie zapewniającym bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego,
  • współpraca z sąsiednimi zarządcami infrastruktury kolejowej.