PKP Polskie Linie Kolejowe SA i PBSG podpisały umowę doradczą w zakresie wdrożenia i utrzymania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji
PKP Polskie Linie Kolejowe SA i PBSG podpisały umowę doradczą w zakresie wdrożenia i utrzymania Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg PN-ISO/IEC 27001:2007
Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje dwie fazy:
- Faza I – Wdrożenie systemu SZBI
- Faza II – Certyfikacja systemu SZBI
Umowa swoim zakresem przewiduje m.in.:
- szkolenie dla kierownictwa spółki zespołu projektowego, audytorów wewnętrznych oraz pracowników
- przegląd i ocenę wdrożonej w PKP PLK dokumentacji w zakresie bezpieczeństwa informacji w odniesieniu do PN-ISO/IEC 27001:2007
- opracowanie koncepcji systemu z uwzględnieniem PN-ISO/IEC 27001:2007
- wypracowanie listy procesów objętych polityką bezpieczeństwa informacji
- identyfikacja aktywów objętych SZBI
- opracowanie i wdrożenie regulacji w ramach SZBI
- wypracowanie struktur organizacyjnych SZBI
- przeprowadzenie analizy ryzyka
- asysta w procesie certyfikacji
Informacja o kliencie
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są zarządcą narodowej sieci linii kolejowych. Podstawowy produkt spółki to rozkład jazdy ułożony na zamówienie klienta – przewoźnika kolejowego, pasażerskiego bądź towarowego, sprzedawany na podstawie umowy w formie wyznaczonej trasy przejazdu.
Do podstawowych zadań Spółki należy:
- udostępnianie linii kolejowych przewoźnikom z zachowaniem zasady równego ich traktowania,
- modernizacja linii kolejowych dostosowująca je do standardów Unii Europejskiej,
- opracowywanie rozkładów jazdy pociągów,
- prowadzenie ruchu pociągów na liniach kolejowych,
- utrzymanie infrastruktury kolejowej w stanie zapewniającym bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego,
- współpraca z sąsiednimi zarządcami infrastruktury kolejowej.