Szkolenie z obszaru cyberbezpieczeństwa w ramach programu Cyfrowa Gmina
Profesjonalnie przygotowane szkolenie z obszaru cyberbezpieczeństwa w Gminie. Najważniejsze zagadnienia umożliwiające sprawne wdrożenie nowych rozwiązań w ramach projektu Cyfrowa Gmina.
O szkoleniu
Skuteczne szkolenie dla pracowników Gmin, chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu Cyberbezpieczeństwa.
Szkolenie prowadzone jest w formie wykładu i warsztatów, zapewniających efektywne przełożenie nowej wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia na praktyczne działania. Kładziemy nacisk nie tylko na przekazanie wiedzy teoretycznej, ale przede wszystkim na dostarczeniu skutecznych, praktycznych metod i technik oraz cennych doświadczeń i dobrych praktyk. Szkolenie jest jednodniowe, po jego zakończeniu kursanci otrzymają certyfikat uczestnictwa. Podczas szkolenia omówione zostaną kluczowe zagadnienia z obszaru Cyberbezpieczeństwa dla przedstawicieli gmin. Materiały i ćwiczenia realizowane podczas szkolenia pozwolą przygotować uczestników do realizacji obowiązków w ramach przedmiotu szkolenia.
Cel szkolenia
- Podniesienie świadomości z obszaru cyberbezpieczeństwa pracowników uczestniczących w szkoleniu.
- Wsparcie w wyjaśnieniu wątpliwości w kwestiach budzących pytania pracowników uczestniczących w szkoleniu.
- Zdobycie wiedzy i kompetencji w zakresie merytorycznego i praktycznego przygotowania uczestników do realizacji obowiązków w ramach Cyberbezpieczeństwa.
- Doskonalenie umiejętności praktycznego zastosowania procedur.
- Pomoc w podniesieniu poziomu bezpieczeństwa w całej organizacji.
- Skuteczne szkolenie dla osób chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu Cyberbezpieczeństwa.
- Certyfikaty dla uczestników szkolenia
Adresaci szkolenia
Program Cyfrowa Gmina skierowany jest do wszystkich gmin w Polsce (miejskich, miejsko-wiejskich, wiejskich). Samo szkolenie kierujemy do pracowników Urzędów Gmin. W szkoleniu powinni uczestniczyć zatrudnieni każdego szczebla. Jednym z głównych celów samego programu Cyfrowa Gmina jest edukacja cyfrowa dla JST w zakresie obsługi nabytego sprzętu oraz oprogramowania i licencji.
Język szkolenia
Szkolenie realizowane jest w języku polskim.
Metodyka szkolenia
Osiągnięcie właściwych efektów szkoleń możliwe jest dzięki dobraniu zarówno właściwej tematyki, jak i metod realizacji szkoleń dostosowanych do specyfiki potrzeb uczestników oraz zagadnień stanowiących przedmiot szkolenia. Poniżej prezentujemy stosowane przez nas metody i techniki:
- WYKŁAD
Przekazujemy wiedzę słuchaczom w oparciu o dedykowane pomoce dydaktyczne, np. prezentacja multimedialna. To fundament merytoryczny szkolenia, w trakcie którego wprowadzamy do zagadnienia, omawiamy kluczowe pojęcia, opisy ról, procesów, procedur itp.
- PRAKTYCZNE PRZYKŁADY
Jako praktycy program szkoleń opieramy na rzeczywistych zdarzeniach prezentowanych na użytek określonego problemu. Pomagamy w samodzielnym dochodzeniu do wniosków, czy też rozwiązań. Nasze szkolenia bardzo mocno nastawione są na praktykę oraz rozwój umiejętności uczestników.
- DYSKUSJA
Uczestnicy wyrażają swoje zdanie i wymienią się doświadczeniami. Dobrze sformułowany temat dyskusji, dzięki starciu się co najmniej dwóch racji, z reguły wywołuje duże zaangażowanie emocjonalne. Dyskusja umożliwia wypracowanie wspólnego rozwiązania lub przygotowuje argumenty w zakresie danego zagadnienia.
- BURZA MÓZGÓW
W krótkim czasie generujemy wiele pomysłów i rozwiązań dla konkretnych problemów i sytuacji. Angażujemy uczestników, pobudzamy do myślenia i rozwoju kreatywności.
- ĆWICZENIA
Praktyczne zadania związanych z przedmiotem szkolenia, np. stworzenia procesu, realizacji analizy przypadku (case study), itp. Stanowi efektywne dopełnienie dla wykładu i praktycznych przykładów.
- TESTY
Zweryfikujmy poziom wiedzy i umiejętności uczestnika. Ustalimy luki kompetencyjne i odpowiednio zaplanujemy procesu edukacji, aby podwyższyć umiejętności uczestnika. W zależności od charakteru szkoleń, może być realizowana przy pomocy rozmaitych narzędzi, np. testów wiedzy i wykonania.
- SYMULACJE
Stanowią doskonałą próbkę rzeczywistości, w której uczestnicy realnie działają i doświadczają skutków swoich działań.
- PODSUMOWANIE
Po zakończeniu realizacji każdego z zagadnień, podsumowujemy omówiony materiał. Działanie to jest realizowane przez trenera i umożliwia przypomnienie najistotniejszych zagadnień związanych z przedmiotem danego zagadnienia jednocześnie dając uczestnikom możliwość weryfikacji stopnia ich przyswojenia.
Trener
Szkolenie prowadzone przez jednego z naszych trenerów:
Weronika Stachowiak
Absolwentka geologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz zarządzania przedsiębiorstwem ze specjalizacją analiza ryzyka w projektach w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. W wieloletniej praktyce zawodowej świadczyła usługi doradcze, analityczne i szkoleniowe z zakresu ochrony danych osobowych oraz zarządzania bazami danych. Posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z publicznymi placówkami samorządowymi i oświatowymi oraz w sektorze prywatnym z wyspecjalizowanymi firmami z branży finansowej. W firmie PBSG pełni rolę Konsultanta w obszarze związanym z ochroną danych osobowych, bezpieczeństwem informacji i zarzadzaniem ryzykiem.
Katarzyna Żuk
Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w branży handlowej. Świadczyła usługi doradcze w bieżącej działalności spółek w sprawach cywilnych i handlowych. Z naukowego punktu widzenia interesuje się logiką praktyczną. Ukończyła liczne szkolenia z zakresu tworzenia, stosowania i teorii prawa dzięki czemu z pasją wykorzystuje zdobytą przez siebie wiedzę w praktyce. W PBSG odpowiedzialna za wsparcie projektów z zakresu bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych oraz związaną z tym analizę dokumentów.
Dedykowane wyłącznie dla Twojej organizacji – takie podejście gwarantuje komfort i swobodę, aby szczegółowo omówić przykładowe zagadnienia i sytuację w Twojej organizacji. Wiemy, że każde przedsiębiorstwo jest inne, aby efektywnie przełożyć zdobytą wiedzę na grunt Twojej organizacji dostosowujemy prezentowane przykłady do Twojej specyfiki potrzeb i sytuacji biznesowej.
Program szkolenia
Dzień 1
9:00 - 16:00
Przywitanie uczestników
- Praktyczne podejście do wymagań Cyberbezpieczeństwa.
- Jakie są główne założenia i wymagania prawne?
- Jaka jest praktyka w tym zakresie?
- Specyfika codziennych wyzwań i potrzeb związanych ze spełnieniem wymagań i potrzeb organizacji.
- Jednostka Samorządu Terytorialnego w kontekście KRI – zrozumienie wymagań.
- Wymagania związane z informatyzacją urzędu.
- Zarządzanie systemami teleinformatycznymi.
- Jednostka Samorządu Terytorialnego jako „podmiot publiczny” w KSC – konieczność zmierzenia się z wymaganiami.
- Największe zagrożenia, jakie mogą się pojawić w codziennej pracy.
- Jak zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa ?
- Wyzwania audytu zgodności.
- Proces audytowania w podmiocie publicznym.
- Identyfikacja niezgodności w ramach prowadzonych prac.
- Zakres i dokumentowanie audytu w obszarze cyberbezpieczeństwa.
- Proces zarządzania cyberbezpieczeństwem
- Procedury i dokumentowanie z uwzględnieniem specyfiki Jednostek Samorządu Terytorialnego.
- Realizacja procedur w ramach cyberbezpieczeństwa.
- Kontekst norm Systemu Zarządzania Ciągłością Działania ISO 22301 oraz Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji ISO 27001 w podmiocie publicznym.
Pytania od uczestników szkolenia oraz dyskusja.
Jak to działa?
Krok 1.
ZGŁOSZENIE
W pierwszym kroku wypełnij formularz zgłoszeniowy, aby przekazać nam chęć organizacji dedykowanego szkolenia w Twojej firmie.
Krok 2.
TERMIN
Ustalimy termin i miejsce szkolenia – dostosujemy się do Twoich możliwości i indywidualnych oczekiwań.
Krok 3.
CENA
Przedstawimy Ci warunki handlowe organizacji szkolenia w odniesieniu do ustalonych parametrów i liczby uczestników.
Krok 4.
SZKOLENIE
Zrealizujemy dedykowane szkolenia zgodnie z ustalonymi warunkami.