Co oferujemy?
Przygotujemy lub zaktualizujemy rejestr ryzyk na podstawie przeglądu i optymalizacji dokumentów dotyczących zarządzania ryzykiem. Dostarczymy metodykę, narzędzia, wiedzę i zespół ekspertów, którzy przeprowadzą cały proces sprawnie i zgodnie z najlepszymi praktykami. W wyniku analizy otrzymasz aktualny rejestr ryzyk, która pomoże Ci skuteczniej, efektywniej i w bardziej ustrukturyzowany sposób podejść do procesu zarządzania ryzykiem.
Skorzystaj z naszego doświadczenia i podnieś poziom zarządzania ryzykiem.
Jak działamy?
1. Przygotowanie do analizy
Na początek zaplanujemy całość prac i harmonogram zadań. Ustalimy sposoby komunikacji i przepływu dokumentów w zespole oraz listę osób współpracujących w ramach projektu, w tym również ze strony Twojej organizacji. Kolejne kroki działań będą zdeterminowane ustaleniami czy potrzebujesz nowego rejestru ryzyk czy też chcesz zaktualizować obecnie istniejący.
2. Audyt rejestru ryzyk
W następnym kroku przejdziemy do weryfikacji rejestru ryzyk przez audytorów i konsultantów PBSG. Dokładnie sprawdzimy, jakie obecnie procedury funkcjonują w Twojej organizacji, jak zostały udokumentowane i zakomunikowane. Dzięki rzetelnej analizie zidentyfikujemy luki i braki w dokumentacji.
3. Raport i rekomendacje
W wyniku audytu powstanie raport z podsumowaniem, który będzie zawierał listę stwierdzonych niezgodności oraz rekomendacje co do działań naprawczo-korygujących. Całość będzie przygotowana w sposób przejrzysty – stawiamy na praktyczne wskazówki przekazywane zrozumiałym językiem.
4. Wdrożenie i optymalizacja
Oferujemy kompleksowe wsparcie, dlatego nasze zadanie nie kończy się tylko na przeglądzie rejestru ryzyk i opracowaniu rekomendacji. Jeżeli zostaną stwierdzone nieprawidłowości, pomożemy wdrożyć wskazane zadania naprawcze wynikające z raportu. Obejmuje to zarówno uzupełnienia braków, jak i dostarczenie dodatkowych dokumentów, jak formularze, wzory, regulaminy i podobne.
Porozmawiajmy o Twoim projekcie! Wypełnij formularz
Co jeszcze oferujemy?
Pomożemy wdrożyć w Twojej organizacji kompletny system Enterprise Risk Management System – ERM lub jego poszczególne elementy. Sprawdź ofertę na inne usługi związane z zarządzaniem ryzkiem.
Kompleksowe wdrożenie ERM
Poznaj zakres usługiMetodyka zarządzania ryzkiem
Poznaj zakres usługiWdrożenie Zarządzania Ryzkiem wg COSO II
Poznaj zakres usługiWdrożenie Zarządzania Ryzykiem wg ISO 31000
Poznaj zakres usługiWdrożenie ISO 37001 - Antykorupcja
Poznaj zakres usługiZarządzanie łańcuchem dostaw
Poznaj zakres usługiSpełnienie wymagań dyrektywy o Sygnalistach
Poznaj zakres usługiAudyt Zarządzania Ryzykiem
Poznaj zakres usługiAutomatyzacja procesów Zarządzania Ryzkiem
Poznaj zakres usługiPlany postępowania
Poznaj zakres usługiSzkolenia Zarządzanie Ryzkiem
Poznaj zakres usługiZarządzanie ryzykiem w ESG
Poznaj zakres usługiDlaczego my?
Wiedza i doświadczenie
Indywidualne podejście
Dogodne warunki
Działamy jak równy z równym!
Jak pomogliśmy klientom?
Poznaj opisy przykładów wdrożeń, które zrealizowaliśmy. Odkryj z jakimi wyzwaniami borykały się organizację i jakie korzyści osiągnęły dzięki naszym usługą.
Zaufali nam
Najważniejsze pytania o plan postępowania z ryzykiem
Co to jest rejestr czynników ryzyka?
Rejestr czynników ryzyka – znany też pod nazwami Rejestr Ryzyka lub Dziennik Ryzyk. Rejestr ryzyka stanowi podstawę do określenia planu postępowania z ryzykiem. To dokument, w którym zebrane są wszystkie zidentyfikowane ryzyka i zagrożenia, wraz ze środkami przeciwdziałania, które dotyczą danej organizacji. Jest wykorzystywany do gromadzenia i przechowywania informacji o wszelkich zagrożeniach i szansach związanych z przedsiębiorstwem.
Jakie korzyści przynosi optymalizacja rejestru ryzyk?
Rejestr ryzyk opracowywany jest na podstawie przyjętych kryteriów z możliwością ich korygowania na podstawie powtórnej analizy. Optymalizacja rejestru ryzyk ma na celu polepszenie działań zapobiegawczych z uwzględnieniem zidentyfikowanych nowych podatności, zagrożeń i dokonanych incydentów dotyczących bezpieczeństwa informacji. Dzięki temu zyskujesz pewność, że plan działania i zarządzania ryzykiem są aktualne i skuteczne.
Ile kosztuje sporządzenie rejestru ryzyk?
Przegląd i optymalizacja rejestru ryzyk i powiązanej dokumentacji zależy od wielkości organizacji, specyfiki jej działalności, otoczenia rynkowego i złożoności procedur stosowanych do zarządzania ryzykiem. Usługę wyceniamy indywidualnie, biorąc pod uwagę zakres prac i harmonogram.
Ile trwa aktualizacja i przegląd rejestru ryzyk?
Przegląd i optymalizacja rejestru ryzyk to proces podzielony na etapy, których łączny czas realizacji wynosi kilka tygodni. Termin realizacji zależy od wielkości organizacji i specyfiki projektu. Harmonogram prac dostosowujemy do indywidualnych oczekiwań Twojej organizacji.