Zarządzanie usługami IT – co oferujemy?
Zbudujemy zbiór zasad i praktyk dostarczania Twoich usług informatycznych dla użytkowników końcowych, zarówno tych wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
Koncentrujemy się na wartości dostarczanej klientom za pomocą usług IT, aktywnie wspieramy wewnętrzny dział IT w realizacji zmian biznesowych. Wielu organizacjom ITIL umożliwił dokonanie transformacji roli IT, od dostawcy infrastruktury do roli profesjonalnego partnera w biznesie, który rozumie potrzeby klienta i dostarcza mu usługi zgodne z oczekiwaniami.
Zdefiniujemy model procesów, a dla każdego z nich cele, działania, diagramy, role i ich obowiązki w procesie, krytyczne czynniki sukcesu, kluczowe wskaźniki wydajności, wymagania dotyczące narzędzi wsparcia, interfejsy z innymi procesami oraz wskazówki dotyczące struktury organizacyjnej. To najbardziej kompleksowy opis tego, jak powinien działać profesjonalny dostawca usług IT.
Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić!
Dlaczego warto z nami współpracować?
Wiedza i doświadczenie
Indywidualne podejście
Dogodne warunki
Mówimy ludzkim językiem
U nas masz to w komplecie. Oferujemy autorskie oprogramowanie
wspierające zarządzanie usługami IT i usługi konsultingowe.
Zarządzanie usługami IT z naszego punktu widzenia
Dowiedz się więcej
Czym jest ITIL?
Biblioteka ITIL jest zbiorem dokumentów prezentujących wytyczne dotyczące zarządzania usługami informatycznymi. ITIL powstał jako zbiór najlepszych praktyk, w którym każdy z głównych cykli życia usługi IT opisany jest w oddzielnej publikacji wraz z obszernymi wskazówkami dotyczącymi jego interpretacji oraz implementacji poszczególnych procesów.
Jaki jest zakres działań przy kompleksowym wdrożeniu zarządzania usługami IT?
Audyt
– Wstępny audyt jakości usług informatycznych w tym:
– analiza funkcjonującej dokumentacji
– weryfikacja stosowanych sposobów rozwiązywania problemów i wykonywania zadań na rzecz użytkowników
– weryfikacja sposobu zarządzania konfiguracją, zmianą i wydaniem
– ocena zapewnienia dostępności i ciągłości rozwiązań informatycznych
– analiza stosowanych mechanizmów bezpieczeństwa informacji
– analiza relacji z dostawcami i klientami zewnętrznym
– Opracowanie rekomendacji dotyczących poprawy jakości usług informatycznych
- Wdrożenie
– Opracowanie koncepcji, zaprojektowanie i wdrożenie Systemu Zarządzania Usługami Informatycznymi zgodnego z wymaganiami normy ISO/IEC 20000. Przygotowanie do procesu certyfikacji. Usługa może być dowolnie rozszerzana o prace doradcze i szkoleniowe, np. w oparciu o dobre praktyki ITIL.
– Opracowanie katalogu usług – systemowe wsparcie przy definiowaniu listy usług świadczonych przez organizację IT, przygotowanie metodyki katalogowania usług, analiza i opisanie usług oraz określenie ich parametrów i wskaźników oceny.
– Zarządzanie infrastrukturą IT – opracowanie procesu Zarządzania Konfiguracją (określenie ról i opisanie czynności) oraz mechanizmów kontroli i administrowania bazą konfiguracji (CMDB). Przygotowanie raportów i KPI dla procesu.
– Zarządzanie zmianami – opracowanie procesu Zarządzania zmianami w systemach i infrastrukturze IT oraz asysta przy jego wdrożeniu. Opracowanie map procesu, zdefiniowanie czynności, ról i ich obowiązków oraz KPI dla procesu.
– Opracowanie modeli finansowych usług IT – przygotowanie metody określenia kosztów poszczególnych usług IT oraz budżetowania na podstawie potrzeb i planów organizacji. Przygotowanie standardów wewnętrznych rozliczeń pomiędzy IT i organizacją. Przygotowanie regulaminu i procedur szczegółowych.
– Servis Desk i opracowanie procesu Zarządzania incydentami – analiza i przygotowanie modelu centrum wsparcia użytkowników IT – Service Desk. Przygotowanie procesu Zarządzanie incydentami (określenie kluczowych ról i obowiązków oraz KPI) oraz asysta przy wdrożeniu procesu w organizacji.
– Wdrożenie narzędzia ITSM – przygotowanie i nadzorowanie procesu wdrożeniowego narzędzia ITSM w zakresie organizacyjnym i technicznym – prowadzenie działań, kontrola harmonogramu i finansów, analiza ryzyka projektowego. Ocena efektywności wdrożenia.
Czy można zlecić wykonanie pojedynczego działania z zarządzania usługami IT?
Oczywiście, dostosujemy zakres usługi wdrożenia ITIL do potrzeb Twojej organizacji. Chcesz wykonać audyt, analizę, szkolenie o wąskiej tematyce? Zgłoś się do nas.
Poznaj erisk
erisk to unikatowa i innowacyjna usługa dostępna dla każdego przedsiębiorstwa i jednostki administracji publicznej.
erisk to usługa Zintegrowanego Zarządzania Ryzykiem ERM będąca wypadkową kilkunastoletniego doświadczenia w obszarze zarządzania ryzykiem i najnowocześniejszych technologii w zakresie rozwiązań chmurowych. Wspiera zarządzanie usługami IT w przedsiębiorstwach i jednostkach administracji publicznej pozwalając efektywnie zarządzać ryzykiem.
Zaufali nam
Skontaktuj się z nami!
Chcesz dowiedzieć się więcej o usługach związanych z wdrożeniem i rozwojem Zarządzania Usługami IT?
Bardzo chętnie odpowiemy na wszystkie pytania. Podpowiemy jaka forma współpracy sprawdzi się dla Ciebie najlepiej. Podzielimy się naszymi doświadczeniem związanym z realizacją. Napisz do nas!