Co oferujemy?
Oferujemy systemowe wsparcie przy definiowaniu listy usług świadczonych przez organizację IT. Przygotujemy metodykę katalogowania usług, analizę i opis usług oraz określimy ich parametry i wskaźniki oceny.
Skorzystaj z naszego doświadczenia i podnieś standardy zarządzania usługami IT.
Jak działamy?
1. Rozpoznanie
Poprosimy Cię o przekazanie materiałów w obszarze zarządzania usługami IT: dokumenty z listą systemów, dotychczasową listę usług IT, specyfikacje. Przeprowadzimy wywiady z kluczowymi pracownikami. Przeanalizujemy dostarczone materiały i wyjaśnimy ewentualne niejasności.
2. Przygotowanie katalogu
Na podstawie zebranych danych przygotujemy metodykę katalogowania usług, analizę i opis usług oraz określimy ich parametry i wskaźniki oceny. Opracujemy raport zawierający listę usług, wnioski i rekomendacje.
Porozmawiajmy o Twoim projekcie! Wypełnij formularz
Co jeszcze oferujemy?
Pomożemy wdrożyć w Twojej organizacji zarządzanie usługami IT lub jego poszczególne elementy. Sprawdź ofertę na inne usługi związane z zarządzaniem usługami IT.
Dlaczego my?
Wiedza i doświadczenie
Usługi szyte na miarę
Dogodne warunki
Działamy jak równy z równym!
Jak pomogliśmy klientom?
Poznaj opisy przykładów wdrożeń, które zrealizowaliśmy. Odkryj, z jakimi wyzwaniami borykały się organizację i jakie korzyści osiągnęły dzięki naszym usługą.
Zaufali nam
Opracowanie katalogu usług IT z naszego punktu widzenia
Czym jest ITIL?
Biblioteka ITIL jest zbiorem dokumentów prezentujących wytyczne dotyczące zarządzania usługami informatycznymi. ITIL powstał jako zbiór najlepszych praktyk, w którym każdy z głównych cykli życia usługi IT opisany jest w oddzielnej publikacji wraz z obszernymi wskazówkami dotyczącymi jego interpretacji oraz implementacji poszczególnych procesów.
Opierając się na ITIL można poprawić jakość pracy działów informatyki poprzez stosowanie dobrych, sprawdzonych praktyk. Dzięki wdrożeniu dobrych praktyk możliwe jest uporządkowanie pracy obszarów IT poprzez zamodelowanie odpowiednich procesów oraz świadczenie skutecznych i efektywnych usług informatycznych.
ITIL skupia się na wartości dostarczanej klientom za pomocą usług IT, aktywnie wspiera Informatykę w realizacji zmian biznesowych. Wielu organizacjom umożliwił dokonanie transformacji roli IT, od dostawcy infrastruktury do roli profesjonalnego partnera w biznesie, który rozumie potrzeby klienta i dostarcza mu usługi zgodne z oczekiwaniami.
ITIL identyfikuje szczegółowy model procesów, a dla każdego z nich cele, działania, diagramy, role i ich obowiązki w procesie, krytyczne czynniki sukcesu, kluczowe wskaźniki wydajności, wymagania dotyczące narzędzi wsparcia, interfejsy z innymi procesami oraz wskazówki dotyczące struktury organizacyjnej. To najbardziej kompleksowy opis tego, jak powinien działać profesjonalny dostawca usług IT.
Przykładowe pojęcia zdefiniowane w modelu ITIL to: incydent, problem, Service Desk, umowa SLA, gwarancja, katalog usług. Dlatego ITIL faktycznie stał się swoistym elementarzem dla każdego, kto pracuje w branży IT.
Co wchodzi w zakres działań opracowania katalogu usług IT?
Po zebraniu niezbędnych danych i analizie zebranych materiałów konsultanci zaproponują metodykę katalogowania usług. Następnie wykonamy analizę i opis usług oraz określimy ich parametry i wskaźniki oceny. Na koniec otrzymasz raport zawierający listę usług, wnioski i rekomendacje.